فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان:

بکارگیری کل ظرفیت بسیج برای توزیع اقلام بهداشتی در لرستان

سردار «مرتضی کشکولی» گفت: سپاه لرستان برای آموزش پیشگیری از کرونا و توزیع اقلام بهداشتی از ظرفیت ۱۴ هزار بسیجی استفاده می‌کند.
کد خبر: ۳۸۶۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴ - 07March 2020

به گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، سردار «مرتضی کشکولی» ظهر امروز در جلسه کارگروه فرهنگی و تبلیغی با موضوع کرونا  که در بیت امام جمعه خرم‌آباد برگزار شد با بیان اینکه  مهمترین فاکتور در زمان بحران وجود فرماندهی واحد در کشور، استان و شهرستان‌هاست اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا در کشور بهداشت و درمان و همچنین دانشگاه علوم پزشکی خط مقدم هستند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان افزود: همه ما وظیفه داریم جهت مقابله با بحران شیوع ویروس کرونا به  دانشگاه علوم پزشکی کمک کنیم چرا که  به لحاظ ساختار و ماهیتی این  ظرفیت را ندارد که به تنهایی با این بحران مقابله کند بلکه باید در خط مقدم باشد و سایر دستگاه‌ها جهت مسائل آموزشی، فرهنگی، نظارت بر توزیع اقلام بهداشتی در ذیل دانشگاه علوم پزشکی قرار بگیرند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با توجه به اینکه در ساختار کشوری یک پدافند غیر عامل به عنوان مسئول جمع‌آوری ظرفیت‌های ملی و کشوری است جهت مقابله با بحران است، افزود: که در استان‌ها به ریاست استاندار است و در ذیل قرارگاه پدافند غیر عامل قرارگاه زیستی است که فرمانده سپاه در هر استان نیز رئیس قرارگاه  پدافند زیستی هستند که هفته گذشته جهت مقابله با ویروس کرونا جلسه این قرارگاه با حضور مدیران کل استان برگزار شد مهمترین اقدام ساماندهی و راه‌اندازی سازمان مقابله با کرونا  و تقسیم کار بود.

وی گفت: با هدفمندشدن  توزیع اقلام بهداشتی جهت پیشگیری ازویروس کرونا بیان کرد: توزیع اقلام بهداشتی و نظارت بر عهده  دانشگاه علوم پزشکی است ولی ما نیز این آمادگی را داریم که از ظرفیت نیروها جهت توزیع بسته های بهداشتی درب منازل به علوم پزشکی کمک کنیم و از دو روز پیش نیز 80نفر بسیجی  به عنوان نماینده دادستان  ناظر بر داروخانه‌ها معرفی کرده‌ایم.

سردار کشکولی گفت: سپاه طی روزهای گذشته اعلام  آمادگی کرد چنانچه نیاز باشد حسینه‌ها، سالن‌های ورزشی که در اختیار دارد جهت نگهداری بیماران مبتلا به کرونا در اختیار علوم پزشکی قرار دهد که خوشبختانه  تاکنون وضعیت بحرانی نشده است.

وی تصریح کرد: بر اساس تفاهم‌نامه سازمان   بسیج کشور با وزیر بهداشت جهت استفاده از ظرفیت بسیج  عصر امروز جلسه‌ای با استاندار برگزار خواهیم کرد که  در استان لرستان از 14هزار نفر بسیجی به ازای هر 500نفر جمعیت چهار بسیجی جهت کارهای  آموزش و توزیع اقلام بهداشتی استفاده کنیم.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان خاطرنشان کرد:  متاسفانه شرایط به گونه‌ای شده که هرکس بر اثر بیماری‌های دیگری غیر از کرونا فوت می‌کند مردم می‌گویند بر اثر کرونا فوت کرده که در همین راستا باید تعداد فوتی‌های استان  بر اثر بیماری‌های دیگر نیز  تفکیک و اطلاع رسانی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار