خانه موزه شهید «محمدرضا شفیعی» در قم راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم از راه‌اندازی خانه موزه شهید «محمدرضا شفیعی» در آینده نزدیک در قم خبر داد.
کد خبر: ۳۸۷۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱ - 09March 2020

خانه موزه شهید «محمدرضا شفیعی» در قم راه‌اندازی می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از قم، «ابوالقاسم مقیمی» با بیان اینکه راه اندازی خانه موزه‌ها یکی از اقدامات شهرداری در حوزه فرهنگی و گردشگری است، اظهار داشت: در گام اول خانه امام راحل (ره)، بخشی از آن را که بلااستفاده بوده را تبدیل به نمایشگاه دائمی کردیم که در آن از تکنولوژی واقعیت افزوده استفاده شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه از بهمن‌ سال گذشته روزانه بیش از ۴۰۰ نفر از این نمایشگاه بازدید کردند، خاطرنشان کرد: خانه موزه شهیدان زین‌الدین نیز بهسازی شده و ساختمان به شکل زمان حیات شهید زین‌الدین بازسازی شده و محتوای لازم برای کار فرهنگی در آن در حال آماده‌سازی است.

وی با اشاره به اینکه منزل شهید «محمدرضا شفیعی» نیز خریداری شده و در حال آماده سازی است، گفت: به زودی خانه موزه این شهید بزرگوار نیز افتتاح می‌شود.

شهید شفیعی از شهدای شاخص کشور است که هنگامی که ۱۶ سال سن داشت، دی سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای چهار به اسارت دشمن درآمد و پس از ۱۱ روز در اردوگاه دشمن شهادت رسید و همانجا به خاک سپرده شد.

پس از گذشت ۱۶ سال، هنگام تبادل اسرا، پیکر مطهرش سالم از زیر خاک بیرون آورده شد و در ۴ مرداد سال ۱۳۸۱ به میهن اسلامی بازگشت.

مزار این شهید بزرگوار در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم زیارتگاه زائران و دلسوختگانی از اقصی نقاط کشور است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها