موسوی در توصیه به عربستان: بیماری کرونا را سیاسی نکنید

سخنگوی وزارت خارجه ایران به مقامات سعودی توصیه کرد که از سیاسی کردن بیماری کرونا و فرافکنی در این زمینه بپرهیزند.
کد خبر: ۳۸۷۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۸ - 10March 2020

موسوی در توصیه به عربستان: بیماری کرونا را سیاسی نکنیدبه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع‎پرس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به سوال خبرنگار اسپوتنیک در خصوص ادعای عربستان نسبت به عدم درج مهر ورود در گذرنامه‌های اتباع سعودی اظهار داشت: وزارت امور خارجه قبلا در این خصوص توضیح داده است و ما از طرح دوباره این مطلب کاملا ساده از سوی سعودی‌ها تعجب می‌کنیم.

وی افزود: ما قبلا نیز گفتیم مقررات صدور روادید الکترونیک جمهوری اسلامی ایران برای اتباع همه کشور‌ها به غیر از دارندگان گذرنامه‌های انگلیسی، آمریکایی و کانادایی یکسان بوده و مطابق نظام روادید بسیاری از کشور‌های پیشرفته، از الصاق برچسب و درج مهر ورود و خروج خودداری می‌شود.

موسوی گفت: این موضوع ارتباطی با اتباع خاصی و یا کرونا نداشته و به عربستان سعودی توصیه می‌کنیم از سیاسی کردن بیماری کرونا و فرافکنی در این زمینه اجتناب ورزد.

به گزارش فارس، شورای وزیران سعودی امروز ایران را به «اقدام غیر مسئولانه» در رفتار با شهرندان عربستانی متهم کرد و مدعی شد که ایران ورود و خروج سعودی‌ها به خاک خودش و به خاک عربستان را با مهر نکردن گذرنامه‌ها، تسهیل کرده و این موضوع برای سلامتی خطرناک است.

این شورا در ادامه مدعی شد که اقدامات ایران تلاش‌های جهانی برای مبارزه با کرونا را با مانع روبه رو کرده و این موضوع، اشاعه بیماری کرونا را مستقیما متوجه ایران می‌کند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها