کودکی که به عکس شاه آسیب می‌رساند

رفیع افتخار از تالیف داستان جدیدی برای کودکان با عنوان «شاه در قاب» خبر داد و گفت که آن را برای چاپ به موزه انقلاب و دفاع مقدس سپرده است.
کد خبر: ۳۸۷۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲ - 11March 2020

کودکی که به عکس شاه آسیب می‌رساندبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «رفیع افتخار» درباره جدیدترین اثرش «قاب در شاه» اظهار داشت: به تازگی داستان فانتزی در حوزه انقلاب با عنوان «شاه در قاب» برای کودکان گروه سنی 9 تا 11 سال نوشته‌ام و آن را برای چاپ به موزه انقلاب و دفاع مقدس سپرده‌ام.

وی درباره چگونگی شکل‌گیری این داستان توضیح داد: هر داستانی برای پایه‌ریزی بهانه و دلیلی دارد تا قوام یابد و شکل بگیرد. درباره این داستان هم مدتی پیش یکی از دوستان خاطره‌ای از دوران کودکی‌اش برایم تعریف کرد از سال 1352 زمانی که به کلاس پنجم دبستان می‌رفت و از طریق دوستی دبیرستانی پنهانی کتاب و مجله می‌گرفت تا اینکه دوست دبیرستانی دستگیر می‌شود و او در عالم بچگی تصمیم به تلافی می‌گیرد و با خود نقشه‌ای می‌کشد و روزی از پشت بام، خود را به اداره‌ای می‌رساند و به عکس شاه آسیب می‌زند.

افتخار با بیان اینکه این خاطره دستمایه نوشتن رمان «شاه در قاب» شده، افزود: با این تفاوت که از آن خاطره فقط پوسته‌ای به‌جا ماند و اثری فانتزی با درونمایه طنز خلق شد که یک سر آن عکس شاه است و سر دیگرش شخصیت اول داستان.

به گفته این نویسنده، وقایع و حوادث داستان و کشمکش‌ها حول محور تخیلات شخصیت اصلی داستان می‌گذرند.

رفیع افتخار پیش از این کتاب‌های «طلسم خانه عنکبوت‌ها»، «برعسوس»، «برسد به دست دوست»، «دنیای آرزوها»، «از ورای یک خاطره»، «تعطیلات بامزه یخمک»، «ساپروفیت»، «شب نشینی با عمو بسک» و «رازصورتی من» را تالیف و منتشر کرده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها