به بهانه‌ی بیست و دوم اسفند روز ملی شهدا؛

روزی برای تجدید عهد با آرمان‌های والای شهدای این مرز‌ و بوم

امروز، روز بزرگداشت مقام ایثارگرانی است که برای دفاع از مام میهن، ناموس و اعتقاداتشان دست از جان شستند و آسمانی شدند و واژه‌ی ایثار را معنا کردند.
کد خبر: ۳۸۷۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۰ - 12March 2020

روزی برای تجدید عهد با آرمان‌های والای شهدابه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، 22 اسفند سال 1358 روز تشکیل بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) بود.  از سال 1383 و ضمن تجمیع نهادهای ایثارگران این بنیاد به بنیاد شهید و امور ایثارگران تغییر نام داد. فارغ از این تغییر نام و تغییر ساختار درون سازمانی، روز بیست و دوم اسفند برای هر ایرانی که عاشق مام میهنش است، روزی مهم است.

چند سالی است همین روز در تقویم ملی کشورمان یعنی بیست و دوم اسفند، روز بزگداشت مقام شهدا نام‌گذاری شده است. شهدایی که حق بزرگی بر گردن یک یک مردم این سرزمین دارند. زنان و مردانی که برای اعتقاد و باورشان در جبهه های نبرد حق علیه باطل جنگیدند و به فیض شهادت رسیدند، درس های بزرگی به نسلهای بعدی آموختند. درس ایمان، اخلاص، فداکاری و در یک کلام ایثار!

امروز، روز بزرگداشت مقام ایثارگرانی است که برای دفاع از مام میهن و ناموس و برای اعتقاداتشان دست از جان شستند و آسمانی شدند و واژه ی ایثار را معنا کردند. امروز، روز شهداست. تمام شهدای کشور در تمام دوره ها. شهدای دوران دفاع مقدس که ایستادند و دست دشمن را از خاک پاک و اهوراییمان خلع ید کردند. امروز روز شهدایی است که چه در روزهای جنگ و چه در روزهای صلح از مرزهای کشورمان جانانه دفاع کردند و بعضا در درگیریهای مسلحانه با اشرار از جان شیرین خود گذشتند. امروز روز بزرگداشت مقام شهدای دفاع از حرم است آنها که برای دفاع از حریم اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین مرزها را در هم نوردیدند و مردانه جلوی دشمنان تکفیری ایستادند و نهایتا راه آسمان در پیش گرفتند. امروز، روز بزرگداشت تمام کسانی است که نام شهید برازنده ی آنهاست.

از شهدای هسته‌ای گرفته که در جبهه های علمی مجاهدت کردند تا شهدای سرو قامت غواص. از شهدای انتظامی گرفته که رسالتشان برقراری امنیت بود تا شهدای محراب که مردان اهل عبد و عبادت بودند. حتی کسانی که در عرصه های پزشکی و درمانی، ایثار جان کردند را می توان شهدای جبهه های سلامت و تندرستی نامید که اینگونه هم هست. این روز را باید روز تکریم خانواده های شهداء نیز دانست. خانواده‌هایی که با تقدیم فرزندانشان در هر کسوتی از آتش نشانی گرفته تا اورژانس و هواپیمایی و نیروهای مسلح و سایر مشاغل خطیر در حفظ امنیت ملی کشور، دین بزرگی بر گردن ما دارند.

باری، امروز، روز تجلیل از مقام شهدای همه دورانهاست. بیست و دوم اسفند روز احمدی روشن، رضایی‌نژاد، همت، جهان آرا، حججی، باقری، نظری، اسکندری، صدر، محسنی، هاشمی، قندچی، رضایی، حمیدی، منافی، محمودی و کاوه‌هاست. آری امروز روز تکریم از سردار سلیمانی‌هاست. امروز، روز تجلیل از حتی شهدایی است که گمنام ماندند ولی میراثی که برای ما به یادگار گذاشتند از هزار جان شیرین عزیزتر است و آن میراث چیزی نیست جز؛ امنیت ملی کشور.

یاد تمام شهدا گرامی، پرچم‌شان همیشه در اهتزاز و راهشان پر رهرو باد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار