«مرگ در میانکاله» به روایت مستند/ راز مرگ پرندگان میانکاله کشف می‌شود

پس از فاجعه محیط زیستی در پناهگاه زیستی میانکاله که منجر به تلف شدن بیش از ۳۰ هزار پرنده مهاجر به این مناطق شد، راز مرگ پرندگان میانکاله در قالب مستندی به نام «مرگ در میانکاله» به کارگردانی مسعود دهنوی کشف می‌شود.
کد خبر: ۳۸۷۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲ - 11March 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، پس از وقوع فاجعه محیط زیستی تلف شدن بیش از ۳۰ هزار پرنده مهاجر در تالاب میانکاله شهرستان بهشهر همچنان اخبار ضد و نقیضی تر از علت این تلفات به گوش می‌رسد و به همین دلیل گروهی از مستندسازان با حضور در محل سعی در کشف حقایق پنهان این موضوع در قالب مستندی بلند به نام «مرگ در میانکاله» دارند.

موضوع فاجعه محیط زیستی میانکاله از جایی حائز اهمیت است که گروه‌های مختلف از جمله مسولین سازمان محیط زیست، نیروهای مردمی فعال محیط زیست، مردم محلی و حتی شکارچیان هرکدام روایت متفاوتی را از این علل وقوع این حادثه بیان می‌کنند و به همین دلیل مسعود دهنوی از مستند سازان خانه مستند بهمراه تیم‌اش راهی منطقه میانکاله شد تا با تحقیق میدانی به کشف علت مرگ این پرندگان دست پیدا کنند.

مجتبی عمارلو. بعنوان تصویربردار، مجید مستعلی بعنوان صدابردار و سجاد دهنوی بعنوان دستیار تصویر چندی پیش به میانکاله رفته و از نزدیک با محیط زیست منطقه، فعالان محیط زیستی و شکارچیان بومی آن منطقه وارد صحبت شدند تا از چند و چون این ماجرا با خبر شوند.

تصویربرداری فاز اول این پروژه محیط زیستی چندی قبل به پایان رسید و گروه تولید که در یک ماه اخیر دائما در میانکاله مشغول تصویربرداری و تحقیق بوده‌اند بزودی برای تصویربرداری فاز دوم دوباره عازم این منطقه خواهند شد.

مستند بلند «مرگ در میانکاله» به کارگردانی مسعود دهنوی و تهیه‌کنندگی احمد شفیعی تولید شده در خانه مستند و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها