شیخ‌نعیم‌قاسم:

ما درس مقاومت در برابر اشغالگران را از ولی فقیه آموخته‌ایم

جانشین دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه «ایمان حزب‌الله به ولایت فقیه ایمان به رهبری است که تنها با آن می‌توان راه اسلام را پیمود»، تأکید کرد: ما از ولایت فقیه مقاومت در برابر اشغالگر را آموخته‌ایم.
کد خبر: ۳۸۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵ - 18January 2015

ما درس مقاومت در برابر اشغالگران را از ولی فقیه آموخته‌ایم

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از «المنار»، «شیخ نعیم قاسم» جانشین دبیر کل حزبالله لبنان، روز شنبه در یک مراسم فرهنگی «ولی احیا کننده» در مجتمع «المجتبی» که توسط زنان حزبالله در منطقه «حی الامیرکان» برگزار شده بود، گفت: «ما در جایگاهی نیستیم که موضعی سیاسی درخصوص رابطه با ایران، ولایت فقیه و یا اهداف دیگری در جهان اتخاذ کنیم بلکه ما در جایگاهی قرار داریم که میخواهیم از طریق آن ایمان خود را ابراز کنیم و به احکام شرعی متعهد بمانیم و این هدف محقق نمیشود مگر اینکه صادقانه از مسیر ولی فقیه احیاکننده پیروی کنیم.»

شیخ نعیم قاسم افزود «روش علمی حزبالله تعهد بر مبنای اندیشههای رهبری و ولایت فقیه است. ما امروز در مقابل یک تصویر واضح قرار گرفتهایم؛ حزبالله نمایانگر یک الگوی اسلامی معاصر است و ولایت فقیه یک الگوی اجرای احکام اسلامی را در صحنه زندگی عصر حاضر ارائه میدهد. ما با این رویکرد به اسلام ایمان داریم و هر کسی که زمان کمتری برای معرفت دارد و یا اطلاعی از کتابها، فرهنگ و مجلات ندارد، بایستی الگوی تطبیق عملی ایمان به ولایت فقیه که الگوی حزبالله است را دنبال کند.»

وی در ادامه افزود «ما از ولی فقیه درس مقاومت در مقابل اشغالگر را آموختهایم و این مقاومت در مقابل اسرائیل نتیجه این رویکرد دینی- سیاسی است. ما از برخی پیروزیهای این مقاومت که شایستگی، پتانسیل و توانمندیهای خود را برای تغییر معادله به نفع استقلال ملتهای منطقه و تحقق خواستههای فرزندان این منطقه ثابت کرده است، بهرهمند میشویم.»

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد «:از نتایج تربیت حزبالله با تکیه ولایت فقیه، گشادهرویی و سازش است که حزبالله را در روابطش با طرفهای دیگری که حتی با آنها اختلاف فکری دارد ولی مواضع سیاسی نزدیک به هم دارد، متمایز میسازد. از دیگر ثمرههای این نوع تربیت، همپیمانی استراتژی حزبالله با جنبش "امل" و "جریان آزاد ملی" و تلاشهای مشترک با نیروهای حزبی، ملی، قومی و مردمی در تمام عرصههای لبنان بوده است.»

جانشین دبیر کل حزب الله خاطرنشان کرد «برمبنای تربیت ولی فقیه، حزب الله آماده گفتوگو با همه طرفها (در لبنان) است و از نتایج همین تربیت است که امروز گفتوگوی بین حزبالله و جریان "المستقبل" صورت میگیرد. معتقدیم اصل بر این امر استوار است که باید از طریق تفاهم و همکاری از کشورمان حمایت کنیم و نقاط مشترک را بررسی کنیم و بررسی موارد اختلافی غیر قابل حل و فصل را به تعویق بیندازیم. همچنین گامهایی را که میتواند ما را در جایگاهی واحد قرار دهد، بررسی کنیم.»

معاون دبیر کل حزبالله لبنان افزود «از دیگر نتایج ایمان به ولایت فقیه تصویری روشن است که مجاهدان با اخلاق، عملگرا و فداکار آن را ارائه کردهاند و ما امروز میتوانیم یک دختر و یا پسر جوان مومن حزبالله را که مزین به اخلاق حسنه و اندیشه و ایمان به جهاد است، متمایز کنیم.»

وی تأکید کرد «همه آنچه که از این روش اسلامی آموختهایم و ولی فقیه ما را به سوی آن رهنمون کرده، ولایت فقیهی که تصریح میکند که اسلام دین رحمت، حکمت، تعادل و بشارت است و هرگز با انحرافهایی که برخی به اسم اسلام صورت میدهند، هیچگونه رابطهای ندارد. جهان یک الگوی دیگری را نیز دیده است که ادعا میشود اسلام است ولی آن اسلام تکفیریها است که هیچ کس از جنایات آنها در امان نیست و هیچ رحمتی، حکمتی، اخلاق و انسانیت در دل آنها وجود ندارد. این تکفیریها نمایی از اسلام نیستند و رسالت اسلام را درک نکردهاند بهویژه آنکه آنها زمانیکه در مقابل طرح اسلامی که از تجلیات حزبالله و موضع مقاومت قرار میگیرند، رسوا میشوند.»

شیخ قاسم با تأکید بر اینکه گزینه مقاومت صحیحترین گزینه است، گفت: «ما امروز میگوییم گامهای ثابتی را برای تثبیت طرح اسلام ناب و اصیل برداشتهایم و از طریق اندیشه و جهاد بر مبنای تربیت ولایت فقیه، برای تحقق منافع امت، کشورهای منطقه  استقلالمان تلاش میکنیم.»

انتهای پیام/ک.ف

نظر شما
پربیننده ها