بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان به مناسبت روز شهدا؛

بزرگداشت یاد شهدا تکلیفی بر همه ما در راستای احیای ارزش‌های دفاع مقدس است

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان به مناسبت 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۳۸۷۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹ - 12March 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، اداره‌‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان به مناسبت روز شهدا بیانیه‌ای  صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: 

نکوداشت شهدا و ایثارگران در حقیقت تجلی فرهنگ جوانمردی، از خودگذشتگی و رشادت‌های انسان‌هایی است که عشق را در مکتب توحید آموختند و در راه رستگاری گام بر جاده امن الهی نهادند.

شهادت، اوج تعالی انسان است. در فرهنگ اسلام، ارزشمندترین و گرانبهاترین حرکت، شهادت است، شهید کسی است که با نثار جان خود، درخت اسلام را آبیاری کرده و فساد را ریشه کن می‌کند.

۲۲ اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان تاریخی امام خمینی (ره) که به شایستگی روزی برای پاسداشت مقام والای شهیدان قرار گرفته و «روز بزرگداشت شهدا» نامیده شده است که بیان گر مقام والا و با عظمت شهدا و نمایان‌گر ارزش و قداست خون شهیدان در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی ایران است.

22 اسفند یادآور روزی است که بدانیم مردانی بودند که برای تحقق آرامش امروز ما از گرانبهاترین و بالاترین سرمایه خویش گذشتند و با حضور در جنگ تحمیلی و تحمل سختی‌ها و دشواری‌ها در برابر تجاوز و خودخواهی‌های دشمنان ایستادند و از مرز و بوم کشورمان دفاع کردند و رسالتی از جنس تلاش برای رسیدن به تعالی برای ما به ارث نهادند و ما به وجود این قهرمانان واقعه‌ای افتخار می‌کنیم و برخود می‌بالیم.

بزرگداشت یاد شهدا تکلیفی بر همه ما در راستای احیای ارزش‌های مقدس و مورد تاکید مقام معظم رهبری می‌باشد و این تکلیفی شرعی می‌باشد که بر دوش همه ما نهاده شده است.

امروز نیز مدافعان سلامت در جبهه ایثار اجتماعی با تاسی از رشادت شهدای انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم بسترهای امید و سلامت ملت بزرگ ایران را فراهم می سازند.

در پایان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان، 22 اسفند ماه، روز بزرگداشت مقام شامخ شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های الهی امام شهیدان را گرامی داشته و ضمن عرض خداقوت به خادمین شهدا و آرزوی توفیقات روزافزون، با ارج نهادن به جایگاه والای شهیدان در دفاع مقدس و شهیدان عرصه امنیت و شهدای مدافع حرم سر تعظیم فرود می‌آوریم، امید است با تاسی از این الگوهای بی بدیل، ادامه دهنده راه سعادت بخش آنان باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها