جانبداری ترکیه از آمریکا در ماجرای حمله به پایگاه «التاجی» در عراق

وزارت خارجه ترکیه حمله به پایگاه «التاجی» در عراق را که منجر به کشته شدن چند نظامی ائتلاف بین‌المللی آمریکایی شد، محکوم کرد.
کد خبر: ۳۸۷۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷ - 12March 2020

جانبداری ترکیه از آمریکا در ماجرای حمله به پایگاه «التاجی» در عراقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، دولت ترکیه که این روز‌ها به دنبال کسب حمایت نظامی و اطلاعاتی آمریکا در مسئله ادلب است، برای جلب نظر واشنگتن حمله به پایگاه «التاجی» در عراق را محکوم کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله موشکی به پایگاه التاجی، محل استقرار نظامیان ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا، از کشته و زخمی شدن نظامیان ائتلاف ابراز تأسف کرد.

این بیانیه با لحنی مداخله‌جویانه، از مسئولان دولتی عراق خواست عاملان حمله به نظامیان آمریکایی و ائتلاف را بازداشت و مجازات کرده و همچنین تدابیر لازم برای ممانعت از تکرار چنین حوادثی را بیاندیشند.

وزارت خارجه ترکیه همچنین افزود: «امیدواریم این حمله به نظامیان خارجی، که در حال حمایت از مبارزه با تروریسم و کمک به برقراری ظرفیت امنیتی در عراق هستند، منجر به دور جدیدی از درگیری‌ها که ثبات و امنیت منطقه ما را به خطر می‌اندازد، نشود».

سخنگوی ائتلاف آمریکایی شامگاه چهارشنبه از شلیک شدن و برخورد حداقل ۱۵ راکت کاتیوشا به پایگاه التاجی در عراق خبر داد.

بر این اساس حداقل سه نظامی ائتلاف (شامل دو آمریکایی و یک انگلیسی) در این حمله کشته و دوازده نظامی دیگر نیز مجروح شدند. تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

در حالی که رسانه‌های غربی انگشت اتهام را به سمت گروه‌های مقاومت در عراق گرفته‌اند، اما دو فرمانده الحشد الشعبی امروز ضمن رد این اتهام‌زنی‌ها، تأکید کردند که اگر این سازمان حمله‌ای به پایگاه‌های ائتلاف آمریکایی انجام دهد، صراحتا آن را اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار