«کرونا» دست‌آویزی برای بازسازی هیمنه شکست‌خورده آمریکا!

آمریکا همچنان آمریکاست با یک تفاوت مهم که دیگر آن هیمنه پیشین را نزد دوست و دشمن ندارد، اما باز عده‌ای سعی دارند این آبروی از دست رفته را بازگردانند و بگوید ویروس کرونا از کلاه شعبده آمریکا درآمده تا مدعیانش را به زانو درآورد.
کد خبر: ۳۸۷۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۰ - 15March 2020

عده‌ای سعی دارند با خشت کرونا هیمنه آمریکا را بازسازی کنندگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس ـ رسول حسنی؛ چند هفته‌‌ای است که مردم جهان و البته ایران درگیر یک فاجعه انسانی به نام ویروس کرونا است، بیماری مهلکی که مردم بسیاری از مردم جهان و هم‌وطنان ما را به کام مرگ کشانده است. از قضا به این زودی‌ها قرار نیست از شر آن خلاص شویم. در کنار اثرات مخرب این بیماری با پدیده دیگری روبه‌رو هستیم که باید نام «بازگرداندن هیمنه آمریکا» را روی آن بگذاریم. سیاستی که قرار است به نحوی شکست عین‌الاسد را در سطحی وسیع جبران کند.

در روزهایی که دنیا درگیر ویروس کرونا هستند رسانه‌های جهان با خط گرفتن از سیاسیون خود نام چین و ایران را بیش از هر نام دیگری ضریب می‌دهند، چین به‌عنوان بزرگ‌ترین رقیب آمریکا که در اقتصاد جهان نقش تعیین‌کننده دارد و ایران که دشمن شماره یک آمریکاست. همه نگاه‌ها به سمت ایران است و مدام بر مسئله حمله بیولوژیکی آمریکا تأکید می‌کنند و در مقابل دولت آمریکا نیز نه آن تائید می‌کند و رد می‌کند.

بحث بر سر این نیست که حمله بیولوژیکی حقیقتاً وجود دارد یا نه هرچند که از خباثت آمریکائیان هیچ‌چیز بعید نیست اما موضوع چیز دیگری است. عده‌ای که صرفه خود را در نوکری آمریکا می‌بینند قصد دارند از این آب گل‌آلود شاه‌ماهی خود را صید کنند و بگویند «دیدید آمریکا همچنان آمریکاست» اگر شما ـ ایران ـ پایگاه عین‌الاسد زدید آنها همه ایران را با کمترین هزینه هدف گرفتند.

باید در پاسخ گفت بله آمریکا در خباثت همچنان آمریکاست و این قبیل کینه‌ورزی‌ها از آن بعید نیست، آمریکا نه‌تنها برای دشمنانش که برای متحدانش نیز اهمیتی قائل نیست. تنها به منافع خویش فکر می‌کند و جز چپاول اندیشه دیگری در سر ندارد. آمریکا در شیوع ویروس کرونا چه دخیل باشد چه نباشد موضع ما نسبت به او مشخص و روشن است و گفتمان ما در مقابل صریح و قدرتمندانه است و بر همان راهی هستیم که امام راحل (ره) چهار دهه قبل تعیین کرده بودند.

اینکه شیوع کرونا را نشانه قدرت آمریکا القا کنند تا ایران را در موضع ضعف قرار دهند، حرکت احمقانه‌ای است که راه به‌جایی نخواهد برد و داغ کردن بازار شایعات، دادن آمار غلط، هراس‌انگیزی، ایجاد تشویش و متهم کردن مسئولین کشور به کم‌کاری از ابزارها و تاکتیک‌های این حرکت است.

خطاب به چنین افرادی باید گفت به‌جای افتادن در این مسیر باطل و مسرور شدن از بازگرداندن هیمنه آمریکا به قیمت مرگ هم‌وطنانتان بهتر است واقعیت را ببینید، در طول جنگ تحمیلی بسیاری از کسانی که ظاهراً درد وطن داشتند، به نام دفاع از خلق، آب به آسیاب دشمن بعثی ریختند و با دادن اطلاعات خون بسیاری را از جوانان وطن را ریختند. شما نیز در همان مسیر منافقین حرکت می‌کنید و سعی دارید برای آمریکا حیثیت بخرید. آمریکایی که حتی برای شهروندانش حقوقی قائل نیست و جنگ‌های بسیاری که به راه انداخته سربازانش را قربانی کرده است.

شیوع ویروس کرونا البته که خطرناک و فوت چند صد نفر از هم‌وطنان و قربانی شدن تعدادی از کادر درمانی که فرموده رهبر انقلاب شهدای سلامت هستند، دردآور است. حتی خانواده‌هایی که عزیزی از دست نداده‌اند داغدار هستند و امسال عید ندارند؛ اما همه این‌ها دلیلی بر این نمی‌شود که احساس کنیم از آمریکا ضربه خورده‌ایم و باید موضع‌مان را تغییر دهیم. برای ما آمریکا همچنان آمریکاست همچنان که برای شما آمریکا همچنان آمریکاست. به هیچ وجه نیز از این موضع کوتاه نخواهیم آمد و مطمئن باشید از این بحران نیز عبور خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار