حملات جنون آمیز آمریکا به مواضع ارتش و حشدالشعبی/ تقابل مستقیم آمریکا با دولت و ملت عراق

آمریکا با یک اقدام دیوانه‌وار در حمله به نقاط مختلف عراق به بهانه پاسخ به حمله موشکی «پایگاه التاجی»٬ با نقض قواعد درگیری میان طرفین٬ این بار مستقیما وارد مقابله با دولت و ملت عراق شد.
کد خبر: ۳۸۸۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳ - 15March 2020

به گزارش گروه بین‌‌الملل دفاع‌پرس، پاسخ سریع آمریکا به حمله موشکی پایگاه «التاجی» بیانگر یک اقدام دیوانه وار و شکستن قوانین درگیری بوده و نیز تاکید می‌کند که واشنگتن از همه خطوط قرمز عبور و در یک تقابل مستقیم با دولت و ملت عراق قرار گرفته است.

حملات جنون آمیز آمریکا به مواضع ارتش و حشد الشعبی/ تقابل مستقیم آمریکا با دولت و ملت عراق

از همه مهتر٬ این اقدام ایالات متحده نشان داد که واشنگتن صراحتا در تحریک برای ایجاد بحران میان احزاب و نیروهای سیاسی و موضوع مربوط به استقرار نظامیان خود در طول سالها دراین کشور شکست خورده است.

پس از اینکه نظامیان تروریست آمریکایی پایگاه های الحشد الشعبی در استان کربلا، بصره، صلاح الدین، واسط و بابل ونیز فرودگاه در دست احداث کربلا را هدف گرفتند٬فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور در معرض تجاوز آشکار جنگنده‌های آمریکایی قرار دارد.

منابع ارشد امنیتی٬ این اقدام آمریکا را یک حرکت دیوانه‌وار توصیف کردند؛ چرا که قواعد درگیری میان دوطرف در طول سالهای گذشته را کاملا نقض کرد.

منابع سیاسی آگاه به روزنامه الاخبار اعلام کردند که حملات اخیر آمریکا ضد عراق٬عجز و ناتوانی دولت ایالات متحده و نادیده گرفتن مصوبه حاکمیت عراق را که مستلزم اخراج نظامیان بیگانه از این کشور است،نشان می‌دهد.

لحن تند فرماندهی عملیات مشترک عراق علیه آمریکا در پی تجاوزات اخیر آن در این کشور٬ همانند لحن بیانیه آن ضد گروه‌هایی بود که پایگاه التاجی را هدف قرار دادند.

این فرماندهی همچنین معتقد است اینکه آمریکا مدعی شده حملات آن به مواضع مختلف عراق در پاسخ به حمله موشکی پایگاه التاجی بوده٬ یک بهانه واهی است که منجر به تشدید اوضاع می‌شود.

در همین راستا در بیانیه مذکور آمده که آمریکا در شرایطی که تجاوزات خود به نقاط مختلف عراق را حملات هوایی موفقیت‌آمیز توصیف و از مقیاس خسارت‌های وارد شده به عراق در پی این تجاوزات ابراز رضایت می‌کند؛ چه توجیهی برای هدف گرفتن تاسیسات دولتی و نظامی و شهری این کشور دارد؟

در همین راستا منابع درباره علت حملات مکرر آمریکایی‌ها علیه مواضع حشد شعبی که بخشی از موسسه امنیتی-نظامی و متعهد به دولت عراق است سوال می‌کنند. اما دیگر اقدام خطرناک واشنگتن در این راستا مربوط به مورد هدف قرار دادن مقر ارتش و پلیس فدرال عراق است.

منابع سیاسی مذکور خاطرنشان کردند که آمریکا از زمان ارتکاب به جنایت ترور سردار «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» و همرزمان آنها٬ بسیار ناتوان و سرگردان شده است.

اما در بیانیه فرماندهی مشترک عراق در پاسخ به تجاوزات اخیر آمریکا در مناطق مختلف این کشور٬ همه نیروها و احزاب سیاسی عراق٬ این اقدامات را رفتاری خارج از اراده دولت و تجاوز به حاکمیت کشور و تقویت روندهای غیرقانونی در این زمینه دانستند.

وزارت امور خارجه عراق با احضار سفیر واشنگتن در بغداد، یادداشت اعتراض به حملات هوایی آمریکا به مواضع امنیتی عراق را به او تحویل داده و اعلام کرد که دولت این کشور در واکنش به تجاوزات واشنگتن٬ به شورای امنیت شکایت خواهد کرد.

این اقدام وزارت خارجه عراق نشان می‌دهد که مذاکره نتیجه‌ای نداشته و دولت این کشور٬ این بار نه با حرف٬ بلکه با عمل٬ مصمم به محافظت از حاکمیت کشور خود است.

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار