تقدیر سازمان جهانی بهداشت از نقش مرجعیت عراق در مقابله با کرونا

متخصص بیماری‌های واگیردار در سازمان جهانی بهداشت از نقش مرجعیت دینی در عراق برای مقابله با این ویروس تقدیر کرد.
کد خبر: ۳۸۸۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹ - 16March 2020

تقدیر سازمان جهانی بهداشت از نقش مرجعیت عراق در مقابله با کرونابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «عدنان نوار» متخصص بیماری‌های واگیردار در سازمان جهانی بهداشت با تاکید بر اینکه هیچ سلاحی برای مقابله با ویروس جدید کرونا جز پیشگیری وجود ندارد از نقش مرجعیت دینی در عراق برای مقابله با این ویروس تقدیر کرد.

وی در گفت‌وگو با برنامه سیاسی «الابعاد» در شبکه «العهد» عراق، اظهار داشت: وزارت بهداشت عراق با شفافیت کامل با کرونا برخورد کرد و آمار مبتلایان و کشته‌های ویروس جدید کرونا در عراق، دقیق و درست است.

این متخصص بیماری‌های واگیردار افزود: میزان بهبودیافتگان این بیماری ۳۰ درصد بوده و من از هرگونه تجمع‌های انسانی می‌ترسم.

نوار ضمن تقدیر از نقش مرجعیت در جلوگیری از شیوع این ویروس با لغو برگزاری نماز‌های جمعه و جماعت و سایر تجمع‌های مذهبی گفت: ویروس کرونا دیگر همه‌گیر و جهانی شده و تمامی کشور‌ها باید برای مهار آن همکاری کنند؛ چین با قرنطینه یک شهر با جمعیت ۵۰ میلیون نفر موفق شد این ویروس را کنترل کند. هیچ سلاحی جز پیشگیری برای مهار این ویروس در دست نیست.

این پزشک متخصص در سازمان جهانی بهداشت از تمامی مسافران عراقی خواست که پس از بازگشت به کشورشان اقدام به قرنطینه خانگی کنند.

پیش‌تر، «جعفر العلاوی» وزیر بهداشت عراق گفته بود که این وزارت‌خانه از مرجعیت عالی شیعه خواست که درباره جلوگیری از تجمعات دینی تصمیم‌گیری کند و مرجعیت طی ۲۴ ساعت موضع مناسب را اتخاذ کرد.

وی گفته بود که دولت قدرت جلوگیری از برگزاری زیارت‌های دینی را ندارد، چون تصمیم‌گیری در خصوص این مسئله با نهاد‌های دینی است.

وزیر بهداشت عراق روز گذشته در دیدار با آیت‌الله «الصدر» در کاظمین نیز از وی کمک خواست تا از حضور مردم در این شهر در آستانه سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع)، جلوگیری کند، زیرا اگر این بیماری مانند ایران در عراق شیوع یابد، این کشور از امکانات لازم برای مهار آن برخوردار نیست.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار