پیام رئیس فراکسیون زنان به رئیس بنیاد رهبران سیاسی زن؛

تحریم‌های خصمانه آمریکا، سلامت زنان ایران را به خطر انداخته است

رئیس فراکسیون زنان مجلس در پیامی به رئیس بنیاد رهبران سیاسی زن جهان، با تاکید بر کمبود امکانات بهداشتی و پزشکی ناشی از تحریم‌های غیر قانونی، گفت: این موضوع علاوه بر تهدید سلامت جسمانی زنان و دختران ایران، سلامت روان آن‌ها را با تهدید جدی مواجه کرده است.
کد خبر: ۳۸۸۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷ - 16March 2020

تحریم‌های خصمانه آمریکا، سلامت زنان ایران را به خطر انداخته استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «فریده اولاد قباد» در این پیام از «سیلوانا کوچ-مهرین»، رئیس بنیاد رهبران سیاسی زن جهان خواست که در این شرایط سخت و بحران جهانی، رهبران سیاسی زنان به عنوان شبکه جهانی سیاستمداران زن به وظیفه خطیر خود در خصوص زنان عمل کرده، صدای زنان ایران را در سراسر جهان، گسترانیده و همراستا با اکثر سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای، خواستار رفع سریع تحریم‌های غیر بشردوستانه، ظالمانه و خصمانه آمریکا علیه مردم ایران شوند.

متن این پیام بدین شرح است:

«سرکار خانم سیلوانا کوچ- مهرین

رئیس محترم بنیاد رهبران سیاسی زن جهان

همان طور که مستحضر هستید شیوع ویروس کرونا، به یک نگرانی عمومی بین المللی تبدیل شده است و بر بیشتر جوامع از جمله جمهوری اسلامی ایران تاثیر گذاشته است. این بیماری همه گیر خطرناک، علاوه بر تاثیرات مضر بر سلامت، اثرات ثانویه بر توسعه اقتصادی و اجتماعی جوامع دارد. بر همین اساس، مهار آن نیازمند تلاش‌های هماهنگ و اقدامات مشترک است.

تحریم‌های غیر قانونی و غیر بشردوستانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران به ویژه در حوزه تجهیزات پزشکی، دارویی و سایر ملزومات لازم، تلاش‌های ایران و جامعه بین المللی را برای مقابله با آن با مشکل مواجه ساخته است. از آنجایی که اصلی‌ترین مراقبان اصلی بهداشت و سلامت در اکثر جوامع به ویژه جمهوری اسلامی ایران، زنان به ویژه زنان پزشک، پرستاران، پرسنل مراقبت‌های بهداشتی بوده و نقش محوری در پیشگیری، مراقبت و درمان دارند بیشتر در معرض خطر این بیماری قرار دارند. به طوری که در بین مبتلایان به این بیماری، تعداد قابل توجهی از زنان از جمله نمایندگان زن مجلس هستند و اخیراً یکی از نمایندگان منتخب زن مجلس بدلیل این بیماری، فوت شد.

کمبود امکانات بهداشتی و پزشکی ناشی از تحریم‌های غیر قانونی، علاوه بر تهدید سلامت جسمانی زنان و دختران ایران، سلامت روان آن‌ها را با تهدید جدی مواجه ساخته و نگرانی‌های گسترده‌ای را ایجاد کرده است. الان زمان آن فرار سیده است که در این شرایط سخت و بحران جهانی، رهبران سیاسی زنان به عنوان شبکه جهانی سیاستمداران زن به وظیفه خطیر خود در خصوص زنان عمل کرده، صدای زنان ایران را در سراسر جهان، گسترانیده و همراستا با اکثرسازمان‌های بین المللی و منطقه ای، خواستار رفع سریع تحریم‌های غیر بشردوستانه و خصمانه آمریکا علیه مردم ایران شوند.

معتقدیم در این شرایط حساس، حمایت‌های راهبردی و پاسخگوی سازمان‌های مرتبط با زنان، راهبرد مناسبی است که به زنان و دختران ایران کمک می‌کند تا ضمن حفظ سلامت خود، توانمندی خود را برای انجام امور و نتیجه موفقیت آمیز و پایدار مقابله با این بیماری همه گیر، تقویت نمایند.»

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها