یادداشت/ سمانه حسن‌خانی

«کرونا» سلاح بیولوژیک آمریکا علیه کشورهای قدرتمند جهان؟!

اگر گمانه زنی پیرامون گسترش ویروس کرونا از سوی آمریکا در کشورهای مختلف جهان به اثبات برسد، می‌توان به این موضوع پی برد که واشنگتن برای حیثیت از دست رفته‌اش از هر سلاحی برای حفظ برتری سیاسی و اقتصادی در عرصه بین‌المللی استفاده می‌کند.
کد خبر: ۳۸۸۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۵ - 17March 2020

کرونا جنگ بیولوژیک آمریکا علیه ایران؟!گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس _ سمانه حسن‎خانی؛ میهمان ناخوانده‌ای به نام کرونا چند ماهی می شود که در کشورهای مختلف جهان و از جمله کشورمان جا خوش کرده و همچنان قربانی می گیرد.

حضور این ویروس در اقصی نقاط جهان تردیدهای جدی را درباره منشأ آن ایجاد کرده و کارشناسان و مقامات بسیاری قانع نشده‌اند که کرونا یک ویروس عادی است.

آنها با ارائه شواهد می‌گویند که ویروس کرونا ساخته دست انسان است و احتمالاً آمریکا با هدف ضربه زدن به دیگر کشورها، این ویروس را به‌عنوان یک سلاح بیولوژیک تولید کرده است.

«ایگور نیکولین» دانشمند و زیست‌شناس روسی جزو کارشناسانی است که معتقد است شیوع ویروس کرونا در جهان یک مسئله تصادفی نبوده و احتمالاً آمریکا عامل انتشار این ویروس بوده است.

ژنرال «جیمز استافریدیدز» فرمانده سابق نیروهای آمریکایی پس از انتشار نخستین خبرها از شیوع ویروس کرونا در ووهان چین تأیید کرد که در دنیای امروز سلاح‌های بیولوژیکی وجود دارند که می‌تواند تا یک‌پنجم جمعیت جهان را به کام مرگ بکشانند. مطرح شدن چنین ادعایی از سوی یک ژنرال بلندپایه آمریکایی شدت‌ تردیدها در مورد منشأ این ویروس کرونا را افزایش داده است.

اما نکته قابل تامل اظهارات رهبر معظم انقلاب اسلامی است؛ ایشان اخیرا با صدور فرمانی به سردار سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تقدیر از خدمات نیروهای مسلح به مردم در زمینه مقابله با ویروس کرونا، بر لزوم سازماندهی این خدمات در قالب یک «قرارگاه بهداشتی و درمانی» برای پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری تأکید و خاطرنشان کردند: این اقدام با توجه به قرائنی که احتمال «حمله‌ی بیولوژیکی» بودن این رویداد را مطرح کرده می‌تواند جنبه‌ی رزمایش دفاع بیولوژیک نیز داشته و بر اقتدار و توان ملی بیفزاید..»

ورود این مهمان ناخوانده به ایران بحث بر سر این موضوع را داغ‎تر کرده است و چهره های مختلف سیاسی و نظامی طی چند هفته اخیر درباره بیولوژیک بودن این ویروس اظهار نظر کرده‌اند.

حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در توئیتی مدعی شد:«شاید بعدا مشخص شود کرونا جنگ بیولوژیک آمریکا علیه رقبایش بوده است.»

غلامعلی جعفرزاده، رئیس فراکسیون مستقلین مجلس هم گفته است: «روند همه گیر شدن ویروس کرونا در سایه تحریم ظالمانه عادی نیست و آن را نوعی حمله بیولوژیک از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌دانم.»

سردار جلالی رئیس پدافند غیرعامل با اشاره به آزمایشگاه بیولوژیک آمریکا در اطراف ایران، چین و روسیه، تاکید کرد:«این ویروس بخش زیادی از ویژگی‌های جنگ بیولوژیک را دارد اما می‌توان با بررسی بیشتر توسط متخصصین ویروس شناسی مشخص شود که آیا این یک جنگ بیولوژیک است یا خیر.»

سردار سلامی فرمانده کل سپاه هم با کنایه به آمریکایی ها که سابقه بهره گرفتن از سلاح های بیولوژیک را دارند گفت:«این ویروس ممکن است محصول تهاجم بیولوژیکی آمریکا باشد که در ابتدا به چین و سپس به ایران و سایر نقاط دنیا شیوع پیدا کرده،آمریکا بداند که اگر این کار را انجام داده به اهلش بر خواهد گشت و اگر هم کار آمریکا نباشد باز این ویروس مهار خواهد شد.»

شاید آنچه که این روزها در قالب گمانه و ادعا مطرح می شود، سالها بعد رنگ واقعیت به خود بگیرد و روشن شود که ویروس کرونا جنگ بیولوژیک کاخ سفید علیه رقبای بزرگ جهانی اش همچون چین بوده است. سلاحی که از آن برای حفظ برتری سیاسی و اقتصادی در عرصه بین المللی استفاده می‌کند.

جدی شدن احتمال حمله بیولوژیکی از طریق کرونا باعث شد حشمت‌الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درخواست تشکیل پدافند بیوتروریسم را بدهد و در اظهاراتی گفت: «از امروز تا سال ۲۰۳۰ دنیا با انواع مختلف بیوتروریسم مواجه خواهد شد باید سازمانی مستقل با اختیارات ویژه شکل بگیرد و ما همچون پدافند موشکی، پدافند بیوتروریسم داشته باشیم.»

يکی از نشانه‌هايی که بيانگر جنگ احتمالی بيولوژيک است پنهان کردن بحران کرونا در آمريکا و عدم انتشار آنهاست؛ از سوی دیگر این کشور به دنبال ضربه زدن به اقتصاد جهان و از جمله چین است و به گفته ی مقامات چین تاکنون حدود 200 میلیارد دلار پکن زیان دیده است.

در مورد دست داشتن آمریکا در اشاعه ویروس کرونا در جهان گمانه‌هایی وجود دارد اما این کشور در صدد بهره برداری سیاسی و اقتصادی از آن است. واشنگتن به دنبال فراری دادن سرمایه ها و ارسال آنها به کشورهای متحدش از جمله ویتنام است؛ چون سیاستهای فشار حداکثری آمریکا بر پکن از طریق ایجاد جنگ تجاری نیز نتوانسته دولت چین را وادار به پذیرش درخواستهای اقتصادی و تجاری دولت دونالد ترامپ کند.

آمریکا که خود را همواره ابرقدرت جهان می‌داند و می‌خواهد با زورآزمایی بین‌المللی با ایران پیروز شود از هر حربه‌ای (تحریم، استثمار، استعمار، ترور، جاسوسی،حمله موشکی و ...) استفاده می کند تا برگ برنده‌ای رو کند اما نمی داند این روزها در میان کشورهای جهان منفور شده است و دیگر نمی‌تواند حیثیت بر باد رفته‌اش را دوباره بازیابد.

انتهای پیام/341

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار