سلیمی:

شکایت عراق از آمریکا به سازمان ملل خواسته مردم و دولت این کشور است

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشدید تحرکات نظامی آمریکا در عراق گفت: حشدالشعبی و حزب‌الله عراق هدف برنامه‌ریزی واشنگتن است و تمامی صحنه سازی‌ها برای بهانه جویی در راستای حمله به این دو هدف انجام می‌شود.
کد خبر: ۳۸۸۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸ - 17March 2020

شکایت عراق از آمریکا به سازمان ملل خواسته مردم و دولت این کشور استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، اصغر سلیمی با اشاره حملات اخیر به پایپاه آمریکایی در عارق و اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا درباره مسئولیت این حملات اظهار داشت: مشخصا حملات اولیه به پایگاه التاجی با برنامه‌ریزی خود آمریکا انجام شد تا بهانه‌ای برای تشدید رفتارهای نظامی آمریکا در عراق باشد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به این که آمریکا به هر بهانه‌ای پایگاه‌های حشدالشعبی و حزب‌الله عراق را هدف قرار می‌دهد مشخص است که اهداف واقعی این سناریوسازی‌ها چیست.

وی افزود: آمریکا نمی‌تواند عواقب حضور غیرقانونی خود در عراق و واکنش مردم آن کشور به ترور و کشتار فرماندهان و رزمندگان عراقی را با فرار به جلو بر عهده دیگران بگذارد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشدید تحرکات نظامی آمریکا در عراق تاکید کرد: حشدالشعبی و حزب‌الله عراق هدف برنامه‌ریزی واشنگتن است و تمامی صحنه سازی‌ها برای بهانه‌جویی در راستای حمله به این دو هدف انجام می‌شود.

سلیمی گفت: اطلاعات نشان می‌دهد که تجهیزات نظامی از طریق فرودگاه نظامی نزدیک به فرودگاه بغداد در اختیار پایگاه‌های آمریکایی در عراق قرار گرفته است و آمریکایی‌ها خود را از عراقی‌ها در داخل پایگاه التاجی جدا کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تجاوز نظامی اخیر آمریکا به مواضع حشدالشعبی و ارتش عراق خشم و انزجار ملت، دولت و پارلمان و گروه‌های سیاسی مختلف را به دنبال داشته است و در همین راستا دولت عراق علاوه بر احضار سفیران آمریکا و انگلیس، از اشغالگران به شورای امنیت و سازمان ملل شکایت کرد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار