دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

فعالیت بیش از ۱۲۵ هزار نفر از جهادگران بسیجی در جبهه مقابله با کرونا

تعداد ۱۲۵ هزار و ۵۶۰ نفر از جهادگران بسیجی تاکنون در عرصه مقابله با ویروس کرونا حضور یافته‌اند.
کد خبر: ۳۸۸۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۸ - 18March 2020

فعالیت بیش از ۱۲۵ هزار نفر از جهادگران بسیجی در جبهه مقابله با کروناگروه اجتماعی دفاع‌پرس‌ـ رحیم محمدی؛ این روز‌ها که مردم کشورمان با بیماری جدیدی به نام کرونا (کووید ۱۹) مواجه شده‌اند، افرادی سودجو اقدام به احتکار و یا گران‌فروشی اقلام بهداشتی مانند ماسک، محلول‌های ضدعفونی و دستکش می‌کنند تا با سوء استفاده از این موقعیت، به اصلاح «نمدی برای خود بدوزند»، اما در مقابل این جماعت سودجو که تعدادشان هم زیاد نیست، جماعتی دیگر برای کمک به مردم، اقدامات مختلفی را انجام می‌دهند تا بلکه هرچه زودتر سرعت تکثیر ویروس کرونا شیب نزولی پیدا کند.

این جماعت در گذشته هم هرجا مشکلی برای مردم به‌وجود آمده، ایثارگرانه در صحنه حضور یافته‌اند و نهایت تلاش خود را برای رفع مشکل انجام داده‌اند. کمک به سیل‌زدگان، امدادرسانی و بازسازی مناطق زلزله‌زده یا حتی عرصه‌های مختلف محرومیت‌زدایی عرصه‌هایی هستند که این جماعت ایثارگر، به‌صورت جهادی در آن‌ها حضور یافته و برای التیام بخشیدن به زخم‌های هم‌نوعان خود، تلاش کرده‌اند.

گروه‌های جهادی که سابقه‌ای درخشان در کشورمان دارند، این بار نیز پای کار آمدند تا با فعالیتی که در زمینه تولید ماسک‌های بهداشتی و محلول‌های ضدعفونی‌کننده، ضدعفونی معابر و اماکن، تأمین نیروی انسانی مراکز درمانی و... انجام می‌دهند، بار دیگر حضور مؤثر خود را نشان دهند.

بر این اساس، تعداد ۱۰ هزار و ۴۰۰ گروه جهادی با ۱۲۵ هزار و ۵۶۰ نفر تاکنون برای حضور در عرصه مقابله با ویروس کرونا پای کارآمده‌اند که از این تعداد ۲۳۰ گروه دانشجویان پزشکی و عمومی هستند.

این عزیزان از زمانی که بحث مقابله با کرونا در کشور آغاز شده تا ۲۶ اسفند بیش از ۶۰۰ محتوای کاربردی در جهت افزایش آگاهی در قالب عکس‌نوشت، پوستر، بروشور، اینفوگرافیک، موشن‌گرافیک و کلیپ تولید و علاوه بر این، بیش از ۱۹ هزار باب مسجد، اماکن مذهبی و مدارس را هم ضدعفونی کرده‌اند.

اما در خصوص تأمین اقلام بهداشتی نیز باید گفت که حدود ۵۰۰ کارگاه تولیدی ماسک با ظرفیت تولید بیش از ۵۰۰ هزار عدد ماسک در کارگاه‌های بسیج سازندگی و دانشجویی در حال فعالیت است؛ البته برای کمک به مراکز درمانی نیز ۲۸۰ نفر از دانشجویان پزشکی در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مشغول خدمت‌رسانی هستند.

فعالیت این گروه‌های جهادی، محدود به این عرصه‌ها نمی‌شود؛ زیرا حدود ۳۰۰ ایستگاه سلامت در ۱۷ استان به منظور ارائه آموزش‌های بهداشتی و افزایش آگاهی مردم با بیش از یک هزار نفر برپا شده و ۸۰۰ دانشجوی علوم پزشکی نیز در مراکز مشاوره تلفنی برای پاسخ‌گویی به سوالات کرونایی مردم حضور دارند.

تلاش‌هایی که این جهادگران انجام می‌دهند، نشان می‌دهد که عرصه جهاد محدود به فعالیت‌های سازندگی نیست؛ بلکه هرجا که نیاز باشد، گروه‌های جهادی در خط مقدم قرار می‌گیرند و این خط مقدم ممکن است مثل چنین روزهایی، خط مقدم مقابله با بیماری خطرناکی مانند کرونا باشد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار