ظریف:

آمریکا با تحریم دارو افراد بی‌گناه را به قتل می‌رساند

وزیر امور خارجه در صفحه توئیتر خود نوشت: «تحریم‌های غیرقانونی آمریکا باعث اتمام منابع اقتصادی ایران و مختل شدن توانایی مبارزه با «کووید ۱۹» شده است؛ آن‌ها (آمریکا) به‌معنای واقعی کلمه، افراد بی‌گناه را به قتل می‌رسانند».
کد خبر: ۳۸۸۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵ - 17March 2020

ظریف: تحریم‌های آمریکا توانایی ایران در مبارزه با «کووید ۱۹» را مختل کرده استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) بار دیگر به انتقاد از تحریم‌های ظالمانه آمریکا و تاثیر آن بر مبارزه با شیوع ویروس «کووید ۱۹» پرداخت و در صفحه توئیتر خود نوشت: «تحریم‌های غیرقانونی آمریکا باعث اتمام منابع اقتصادی ایران و مختل شدن توانایی مبارزه با «کووید ۱۹» شده است؛ آن‌ها (آمریکا) به‌معنای واقعی کلمه، افراد بی‌گناه را به قتل می‌رسانند».

وی خطاب به کشورهای تبعیت‌کننده از تحریم‌های آمریکا و دیگر اعضای جامعه جهانی، نوشت: «ایستادن و تماشا کردن آن‌ها غیراخلاقی است. انجام چنین کاری، هرگز کسی را از خشم و غضب آتی ایالات متحده حفظ نکرده است».

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران سپس از کشورها دیگر خواست به جمع کمک‌کنندگان به ایران بپیوندند و نوشت: «به پویش جهانی رو به رشد برای بی‌اعتنایی به تحریم‌های آمریکا علیه ایران بپیوندید».

ظریف پیشتر با انتشار لیستی از تجهیزات پزشکی مورد نیاز ایران برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، از جهانیان خواست برای تأمین این نیازها تبعیض قائل نشوند.

وزیر خارجه ایران همچنین تشدید تحریم‌ها و تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ایران و تاثیرات آن بر مرگ شهروندان ایرانی مبتلا به ویروس کرونا را محکوم کرد.

روز گذشته «گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به تاثیر منفی تحریم‌ها علیه ایران روی روند مقابله با ویروس جدید کرونا، از کشورهای جهان خواست هرچه سریع‌تر این تحریم‌ها را لغو کنند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار