روسها و آمریکاییها مجددا در شمال سوریه درگیر شدند

منابع وابسته به مخالفان سوری از درگیری مجدد نظامیان روسی و آمریکایی در شمال سوریه خبر دادند.
کد خبر: ۳۸۸۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴ - 17March 2020

روسها و آمریکاییها مجددا در شمال سوریه درگیر شدندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از اسپوتنیک، گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوری که مقر آن در لندن قرار دارد از درگیری روسها و آمریکایی ها در شمال سوریه خبر دادند.

بر اساس این گزارش، هنگامی که یک گشتی روس در حال حرکت در اتوبان حسکه به حلب بود گشتی آمریکایی راه آنها را در منطقه حدفاصل قامشلی و حسکه سد کرد و آنرا مجبور به تغییر مسیر کرد.

این در حالی است که قبلا هم منابع وابسته به مخالفان سوری گزارش داده بودند:هنگام عبور نیروهای روسی در جاده بین المللی «ام ۴» به سمت تل تمر، گشتی‌های آمریکایی در انتظار آنها در نزدیکی پمپ بنزین حطین واقع در نزدیکی تقاطع شهرک تل بیدر در جاده بین المللی ام ۴ بودند و مانع پیشروی روس‌ها شدند و کار به درگیری و کشیدن سلاح به روی یکدیگر کشید. همچنین نیروهای آمریکایی، مانع حرکت یک گشتی نظامی روسی در نزدیکی روستای کرزیارات در جاده المالکیه-معبده در حومه حسکه شدند. گشتی روسی مجدداً تلاش کرد که به گذرگاه سیمالکا در مرز با عراق تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک و ائتلاف آمریکایی برسد که نیروهای آمریکایی مانع آنها شدند و اجازه رسیدن آنها به معبر را ندادند تا این گشتی روسی به فرودگاه قامشلی یعنی جایی که از آنجا حرکت کرده بودند، برگردند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها