ائتلاف العبادی رسماً از نامزدی «الزُرفی» برای تشکیل دولت جدید عراق حمایت کرد

ائتلاف النصر عراق به ریاست حیدر العبادی ضمن اعلام حمایت از کاندیداتوری «عدنان الزرفی» برای نخست‌وزیری، او را فردی معرفی کرد که منطبق با ویژگی‌های اعلام شده از سوی فراکسیون‌هاست.
کد خبر: ۳۸۸۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰ - 17March 2020

ائتلاف العبادی رسماً از نامزدی «الزُرفی» برای تشکیل دولت جدید عراق حمایت کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، ائتلاف النصر عراق به رهبری «حیدر العبادی»، نخست‌وزیر سابق این کشور رسما از نامزدی «عدنان الزُرفی» برای تشکیل کابینه جدید حمایت کرد.

این ائتلاف شامگاه سه شنبه (۲۷ اسفند) با صدور بیاینه‌ای اعلام کرد که «مأمور شدن آقای عدنان زرفی برای نخست‌وزیری مطابق با ویژگی‌هایی است که از سوی فراکسیون‌های پارلمان مشخص شده است و او به دلیل [داشتن گرایش سیاسی]میانه‌رو برای این مأموریت انتخاب شده است».

ائتلاف العبادی با بیان اینکه مأموریت مرحله پیش‌رو (مرحله انتقالی) اساسا موفقیت در معرفی نامزد نخست‌وزیری است، بر ضورت برگزاری انتخابات زودهنگام تأکید کرد. در این بیانیه آمده است: «اصلاحاتی که مد نظر مردم عراق است، در گرو داشتن دولت پاک‌دست، کوشا و دارای روح همبستگی با توده‌ها و قدرت‌های خیرخواه است».

به گزارش بغداد الیوم، ائتلاف النصر، دولت حیدر العبادی بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ را نمونه دولت مورد نظر معرفی کرده است. برهم صالح، رئیس جمهور عراق امروز زرفی را که رئیس فراکسیون النصر در پارلمان عراق است، مأمور به تشکیل کابینه کرده است.

این اقدام بعد از آن صورت گرفت که تلاش‌های چهارماهه دولتمردان و احزاب سیاسی برای موافقت بر سر نامزد مورد موافق جهت تشکیل کابینه به نتیجه نرسید و آخرین این مورد، کناره‌گیری «محمد توفیق علاوی» بود که قبل از تشکیل جلسه رأی اعتماد به کابینه پیشنهادی‌اش ترجیح داد، مأموریت تشکیل دولت را کنار بگذارد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار