پیام تسلیت بسیج هنرمندان برای درگذشت والدین نصرالله قادری

انجمن تئاتر بسیج هنرمندان کشور مصیبت درگذشت والدین را به نصرالله قادری را تسلیت گفت.
کد خبر: ۳۸۸۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰ - 18March 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، انجمن تئاتر بسیج هنرمندان کشور طی پیامی درگذشت پدر و مادر گرامی نصرالله قادری از هنرمندان انقلابی تئاتر، ادبیات نمایشی و داستانی کشور را تسلیت گفت.
در متن این پیام آمده است:

«نصرالله قادری از شاگردان انقلاب اسلامی و شهدایی همچون شهید آوینی است. بی‌شک قادری را می‌توان از آن دسته هنرمندانی دانست که راه و منش شهید آوینی را ادامه دادند و در هر شرایطی سلاح قلم را زمین نگذاشتند و سنگر فرهنگ و هنر را خالی نکردند. از میان آثار تولیدی قادری در حوزه انقلاب و دفاع مقدس می‌توان به مجموعه نمایشنامه «در پی عشق دویدن»، کتاب «سفر عاشقی» بر اساس زندگی شهید غلامرضا کشتکار از هنرمندان شهید تئاتر استان بوشهر، کتاب «مرغ غریب عشق» رمانی بر اساس زندگی شهید مهدی شاه‌آبادی و بسیاری آثار دیگر اشاره کرد.

روز شهادت سید مرتضی آوینی، هنرمندانی امثال نصرالله قادری گویی پدر خود را از دست داده بودند. چرا که شهید آوینی پدرانه با یاران فرهنگی خود رفتار و زندگی می‌کرد. این روزها هم برای قادری بار دیگر غم و اندوه 20فروردین سال1372 روز شهادت سید اهل قلم مرتضی آوینی زنده شده است. چرا که وی در آستانه سالروز شهادت آوینی، طی روزهای گذشته پدر مهربان و مادر دلسوزش را از دست داد. از این رو یاران قادری در نبرد جنگ نرم امروز با دشمنان دیرینه ایران زمین هم خود را در غم ایشان شریک می‌دانند.

انجمن تئاتر بسیج هنرمندان کشور از سوی تمامی هنرمندان انقلابی و دوست‌داران نصرالله قادری مصیبت وارده را به ایشان تسلیت گفته و از خداوند برای این دو عزیز تازه سفر کرده طلب مغفرت و برای بازماندگانش صبر جمیل مسئلت دارد.»

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار