غریب‌آبادی:

فعالیت‌های بازرسان آژانس در ایران می‌تواند بدون هیچ محدودیتی ادامه یابد

نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: در شرایط شیوع کرونا فعالیت‌های بازرسان آژانس در ایران می‌تواند بدون هیچ محدودیتی ادامه پیدا کند، مگر اینکه این سازمان خود تصمیم دیگری اتخاذ کند.
کد خبر: ۳۸۸۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶ - 19March 2020

فعالیت‌های بازرسان آژانس در ایران می‌تواند بدون هیچ محدودیتی ادامه یابدبه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع‌پرس، «کاظم غریب‌آبادی» سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پاسخ به ادعای مطرح شده در بولتن دانشمندان اتمی اظهار اشت: حتی در این شرایط (شیوع کرونا) هم فعالیت‌های بازرسان آژانس در ایران می‌تواند بدون هیچ محدودیتی ادامه پیدا کند، مگر اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خود تصمیم دیگری بگیرد.

وی افزود: شفافیت در برنامه هسته‌ای ایران در اثر راستی آزمایی و بازرسی نیست، بلکه ریشه در سیاست اصولی ایران دارد. این شفافیت با یا بدون راستی آزمایی نیز باقی خواهد ماند.

لازم به توضیح است که بولتن دانشمندان اتمی با انتشار مقاله‌ای، با احتمال تاثیرپذیری بازرسی‌های آژانس در ایران در شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا، ادعا کرد این موضوع موجب افزایش نگرانی‌ها از نیات ایران و مخاطرات اشاعه‌ای خواهد شد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار