سردار زهدی:

ارتقاء جنبش‌های مقاومتی در منطقه از ثمرات دفاع مقدس است

جنبش‌های مقاومتی در منطقه ارتقاء یافته و در انتفاضه فلسطین سنگ به موشک تبدیل شده که اینها همه از برکات دفاع مقدس است. دوام سوریه نیز با استفاده از تجربیات هشت سال جنگ تحمیلی بوده است.
کد خبر: ۳۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۹ - 28September 2013

ارتقاء جنبش‌های مقاومتی در منطقه از ثمرات دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سرتیپ پاسدار یعقوب زهدی، فرمانده توپخانه نیروی زمینی سپاه در دوران دفاع مقدس، در همایش "درسها و عبرتهای دفاع مقدس" که توسط پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس و در ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد، با اشاره به سرنوشتساز بودن هفته اول جنگ گفت: دستآوردهای روزهای اول جنگ تحمیلی بسیار مهم بود و عملیات ثامنالائمه نیز طلیعه پیروزیهای بعدی رزمندگان محسوب میشد.

وی دفاع از جنگ هشت ساله را مغایر با جنگ طلبی دانست و بیان کرد: دفاع مقدس برای اطاعت از اوامر الهی انجام شد و کسانی که در این میدان بودند نفع شخصی نداشته و از جان و مال مایه گذاشتند، بنابراین آن را صحنه خیرات و برکات میدانیم.

زهدی اظهار کرد: حاصل جنگ سه دسته است؛ نتایج جنگ، دستاوردها و پیامدها و درسها و عبرتها. تجارب جنگ میتواند مثبت یا منفی بوده و تمامی سطوح وجود داشته باشد، بنابراین هرکس در دسته خودش تجاربی دارد. ما در برخی عملیاتها پیروز شده و در برخی عملیاتها شکست خوردیم که البته امام خمینی لفظ عدم الفتح را به کار بردند.

فرمانده توپخانه نیروی زمینی سپاه در دوران دفاع مقدس، با بیان اینکه ما فراز و نشیب های جنگ را انکار نمی کنیم، گفت: اینکه عدهای به طور افراطی از جنگ دفاع میکنند باعث میشود که مخاطب و شنونده آن را باتردید نگاه کند. ما در دفاع مقدس به تکلیف عمل کردیم و جای ابهام وجود ندارد.

زهدی، با بیان اینکه سنجیدن نتایج جنگ نیازمند متجاوز دانستن عراق است، اظهار کرد: اهداف عراقیها از حمله به ایران براندازی نظام، تجزیه جمهوری اسلامی به مناطق خودمختار، تغییر مرزهای بینالمللی و الحاق بخشی از خاک ایران به عراق و نیز اطمینان از توقف صدور انقلاب بود. اما همه دنیا دیدند نه تنها نظام براندازی نشد، بلکه با اقتدار بیشتری از جنگ خارج شد.

وی ادامه داد: صدام با پاره کردن قرارداد 1975 الجزائر جنگ را آغاز کرد و در نهایت با پذیرش آن به رییس جمهور ایران نوشت: " بدین ترتیب همه آنچه را که میخواستید و بر آن تکیه میکردید تحقق میابد و دیگر اقدامی جز مبادله اسناد باقی نمی ماند."

فرمانده توپخانه نیروی زمینی سپاه در جنگ تحمیلی، ثمرات دیگر جنگ را دستاوردهای نظامی و فرهنگی دانست و اذعان کرد: صنایع دفاع صنایع محدودی بود و در بالاترین سطح آن مسلسل ساخته میشد، اما بعد از پایان جنگ تقریبا هیچ نیاز تجهیزاتی نبود که توان تولید آن را نداشته باشیم.

زهدی خاطرنشان کرد: دستاوردهای سیاسی و امنیتی بخش دیگری از برکات هشت سال دفاع مقدس است. حرکتهای مقاومتی در منطقه ارتقاء یافته و در انتفاضه فلسطین نیز سنگ به موشک تبدیل شده که اینها همه از برکات دفاع مقدس است. دوام سوریه نیز با استفاد ه از تجربیات هشت سال جنگ تحمیلی بوده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار