امیر سرتیپ دوم انگیزه تاکید کرد؛

بومی‌سازی تسلیحات برای حفظ اسرار نظامی

جانشین فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی گفت: اطلاعات و اسرار تسلیحات وارداتی نزد سازنده است و با بومی سازی نزد ما باقی می‌ماند.
کد خبر: ۳۸۸۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵ - 20March 2020

بومی‌سازی تسلیحات برای حفظ اسرار نظامیبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، امیر سرتیپ دوم علیرضا انگیزه جانشین فرمانده پایگاه هشتم هوایی شهید بابایی اصفهان با اشاره به امنیت پایدار در جمهوری اسلامی اظهار داشت: افتخار می کنیم در منطقه پرآشوب غرب آسیا یکی از امن‌ترین کشور‌های منطقه بوده ایم و این را مدیون خون شهدا هستیم.

وی ادامه داد: 41 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و افتخار می کنیم تمامی مراحل بازآماد هواپیما‌های جنگنده و رهگیر از سوی پیشکسوتان و متخصصان جوان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی انجام می شود.

انگیزه با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تمام مراحل تعمیر، نگهداری و بازآماد هواپیما‌های جنگی ایرانی توسط مستشاران آمریکایی انجام می شد تصریح کرد: در این فرایند متخصصان ایرانی هیچ دخل و تصرفی نداشتند، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و پس از 41 سال تحریم تهدید و حصر اقتصادی تمامی مراحل اورهال این هواپیما‌ها در داخل ایران انجام می شود.

جانشین فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان گفت: ارتقای جنگنده‌های شکاری رهگیر به ویژه جنگنده F14 که با انهدام 196 فروند جنگنده دشمن نقشی اساسی در جنگ تحمیلی داشت توسط متخصصان نیرو‌های هوایی ارتش هم یکی از موفقیت‌های بزرگ انقلاب اسلامی است.

وی درباره بومی سازی قطعات F14 گفت: دو عامل مهم در این اتفاق مهم نقش ویژه‌ای داشت که ابتدا نیاز به عملیاتی کردن آن بود و دوم خواست و تلاش مسئولان که موجب خودکفایی در صنعت هوانوردی نظامی شد.

امیر انگیزه بیان کرد: پیشکسوتان باتجربه در اوورهال و جوانان متخصص و آموزش دیده شبانه روز برای باز آماد جنگنده‌هایی با هزاران قطعه پیچیده و فنی هزاران ساعت تلاش میکنند.

وی تصریح کرد: نکته مهم در تسلیحات بومی حفظ اسرار آن است، چراکه هر تسلیحات وارداتی قطعا اطلاعات و اسرار آن نزد سازنده محفوظ است و می توانند بر علیه تسلیحات ما استفاده کنند که با بومی سازی تسلیحات اسرار آن هم نزد خود ما باقی می ماند.

جانشین فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی در پایان گفت: با توجه به تحریم‌ها و تهدیدات بالفعل و بالقوه باید از دانشگاه‌ها و نیرو‌های متخصص داخلی برای ارتقای هواپیما‌ها و ساخت جنگنده‌های جدید استفاده کنیم که این موضوع در دستور کار است و در آینده از اتفاقات خوب در این حوزه بیشتر خواهیم شنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار