آمریکا یک موشک فوق فراصوت آزمایش کرد

وزارت دفاع آمریکا مدعی شد یک فروند موشک فوق فراصوت را با موفقیت آزمایش کرده است.
کد خبر: ۳۸۸۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵ - 20March 2020

آمریکا یک موشک فوق فراصوت آزمایش کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت دفاع آمریکا جمعه اعلام کرد با موفقیت یک موشک فوق‌ فراصوت غیرمسلح را آزمایش کرده است.

پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد این موشک آزمایشی با سرعت ابرصوت- بیش از پنج برابر سرعت صوت- پرواز کرده و به یک نقطه تعیین‌شده اصابت کرده است.

«جانی ولف»، از مقام‌های وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «ما امروز اعتبار طراحی‌مان را به تأیید رساندیم و حالا آماده حرکت به سمت مرحله بعد یعنی دستیابی به توان حمله فوق فراصوت هستیم.»

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه هم گزارش داد وزارت دفاع آمریکا این آزمایش را «نقطه عطفی» در دستیابی آمریکا به سلاح‌های فوق فراصوت دانسته است.

پیش از این، «رابرت کارور» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در مصاحبه‌ای به برتری ارتش روسیه بر همتای آمریکایی خود در تجهیزات نظامی اذعان کرد و دلیل آن را دستیابی روسیه به فناوری تولید تسلیحات فراصوت مربوط دانست.

وی که با مجله نیوزویک مصاحبه می‌کرد، گفت: «آمریکا طی سال‌ها در زمینه بحث‌های علمی به خصوص فناوری فراصورت پیشرو بود اما از این فناوری در تسلیحات استفاده نمی‌کرد اما هم اکنون زمان آن فرا رسیده که عقب ماندگی در این زمینه جبران شود.»

کارور اضافه کرد: «استفاده از سلاح فراصوت از مهمترین اولویت‌های ما به شمار می‌آید و ما باید تمام تلاش خود را به کار ببندیم که برتری خود در تمامی عرصه‌های جنگ را حفظ کنیم.»

یک رسانه روسیه‌ای روز هشت اسفند از آزمایش موفقیت‌آمیز موشک فوق‌فراصوت «زیرکن» از یک کشتی نظامی در اوایل ماه گذشته خبر داده است.

خبرگزاری «ایتارتاس» به نقل از دو منبع نظامی نوشت این موشک اوایل ماه ژانویه سال جاری میلادی آزمایش شده است.

«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه در یک سخنرانی در مارس سال ۲۰۱۸ موشک‌های فوق‌ فراصوت را نسل جدیدی از سلاح‌های روسیه معرفی کرد که قابلیت هدف قرار دادن هر نقطه‌ای در دنیا را دارند و می‌توانند از سپرهای موشکی آمریکا بگریزند.

تلویزیون دولتی روسیه فوریه ۲۰۱۹ گزارش داد موشک‌های زیرکن در صورت شلیک از زیردریایی‌ها قادر خواهند بود در کمتر از ۵ دقیقه اهدافی در آمریکا را هدف قرار دهند.

آزمایش این موشک بعد از فروپاشی معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای میان برد (INF) بین آمریکا و روسیه انجام می‌شود.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، آمریکا و روسیه را از تملک، تولید یا پرتاب آزمایشی موشک‌های زمین‌پایه میان‌برد (۱۰۰۰ - ۵۰۰۰ کیلومتر) و کوتاه‌بردتر (۱۰۰-۵۰۰ کیلومتر) منع می‌کرد اما کشورهای آمریکا و روسیه یازده مرداد ماه سال جاری بعد از ماه‌ها متهم کردن یکدیگر به نقض مفاد این پیمان، رسما از آن خارج شدند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها