بعیدی نژاد خبر داد؛

ثبت دادخواستی در پارلمان انگلیس و تقاضا از آمریکا برای لغو تحریم‌های ایران

سفیر ایران در لندن گفت: پارلمان انگلیس با ثبت دادخواستی، از دولت آمریکا تقاضا کرده که فوراً تحریم‌های خود علیه ایران را در دوره بیماری کرونا لغو کند.
کد خبر: ۳۸۸۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹ - 20March 2020

ثبت دادخواستی در پارلمان انگلیس و تقاضا از آمریکا برای لغو تحریم‌های ایرانبه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع‎پرس، «حمید بعیدی نژاد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن امشب (جمعه) در صفحه توئیترش نوشت: «پارلمان انگلیس با ثبت «دادخواستی»، از دولت آمریکا تقاضا کرده است که فوراً تحریم‌های خود علیه ایران را در دوره بیماری کرونا لغو کند.»

وی افزود: «این دادخواست را تا این لحظه بیش از ۱۱۰۰ نفر امضا کرده اند. اتباع و اقامت کنندگان بریتانیا می‌توانند این درخواست را امضا کنند.»

در گفتگوی اخیر ظریف و «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس٬ وزیر خارجه ایران ضمن قدردانی از کمک‌های ارسالی اتحادیه و سه کشور اروپایی به ایران برای مقابله با کرونا، تحریم‌های غیر قانونی و یکجانبه آمریکا را مانعی بر سر راه مبارزه با این اپیدمی جهانی خواند و از انگلیس خواست در این شرایط، تحریم‌های ظالمانه آمریکا ضد ملت ایران را هم بر اساس تعهدات برجامی خود و هم به دلیل ملاحظات انسانی رعایت نکند.

روزنامه گاردین نیز اخیرا مدعی شد دولت انگلیس به منظور کمک به ایران برای مبارزه با شیوع ویروس «کرونای جدید» به صورت محرمانه آمریکا را برای کاستن از تحریم‌ها علیه ایران تحت فشار قرار داده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها