مدیرعامل انتشارات سوره مهر خبر داد؛

راه‌اندازی پویش «در خانه بمانیم و سفر برویم» در پی شیوع ویروس کرونا

قره‌داغی گفت: «در خانه بمانیم و سفر برویم» در حقیقت یک جمله به‌ظاهر متناقض است که با کتاب و مطالعه شدنی می‌شود اینکه «در خانه بمانیم»، توصیه همه به مردم برای غلبه بر این بیماری است.
کد خبر: ۳۸۸۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴ - 22March 2020
راه‌اندازی پویش «در خانه بمانیم و سفر برویم» در پی شیوع ویروس کرونابه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، عبدالحمید قره‌داغی مدیرعامل انتشارات سوره مهر، درباره خدمات آنلاین این نشر در پی شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: ما از گذشته سامانه‌ای تحت وب‌سایت سوره مهر برای فروش آنلاین کتاب داشتیم که همچنان برقرار است. این روند حالا در ایام خانه‌نشینی مردم، همچنان ادامه دارد؛ منتها با شیوع کرونا و خانه‌نشینی مردم، امکان خرید مردم تهران از فروشگاه سوره مهر را نیز به آن اضافه کردیم.
 
وی ضمن اعلام اینکه ارسال سفارشات تلفنی مردم تهران از فروشگاه سوره مهر طی این ایام رایگان است، اضافه کرد: این موضوع را از طریق خود فروشگاه کتاب انقلاب اطلاع‌رسانی کردیم؛ به این صورت که مردم می‌توانند سفارش خود را به‌صورت تلفنی از فروشگاه انجام دهند و بدون پرداخت هزینه ارسال، کتاب‌های خود را دریافت کنند.
 
مدیر انتشارات سوره مهر از اجرای یک پویش کتابخوانی در سایت این نشر، ویژه روز‌های خانه‌نشینی‌مردم در پی شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: ما یک پویش کتاب‌خوانی تحت عنوان «در خانه بمانیم و سفر برویم» هم برای این ایام برنامه‌ریزی کردیم که اطلاع‌رسانی عمومی شده است.
 
وی ادامه داد: «در خانه بمانیم و سفر برویم» در حقیقت یک جمله به‌ظاهر متناقض است که با کتاب و مطالعه شدنی می‌شود. اینکه «در خانه بمانیم!»، توصیه همه به مردم برای غلبه بر این بیماری است، ولی از طرف دیگر، مردم با خواندن کتاب می‌توانند سفر‌هایی را که تابه‌حال تجربه نکرده‌اند، تجربه کنند.
 
قره‌داغی در توضیح این پویش اضافه کرد: ما با این شعار همه کتاب‌های سوره مهر را که از طریق سایت در دسترس است، در یک سامانه جداگانه تحت عنوان ۹۹.sooremehr.ir بارگذاری کردیم و مخاطبان می‌توانند در آن سامانه ثبت سفارش کنند. البته ۲۰ درصد تخفیف هم روی قیمت کتاب‌ها در نظر گرفته شده و ارسال آن هم رایگان خواهد بود.
 
وی از ارائه تخفیفات پویش «در خانه بمانیم و سفر برویم» برای کتاب‌های الکترونیک این نشر هم خبر داد و گفت: تخفیفاتی که اشاره شد، در بخش کتاب فیزیکی بود، اما همین سامانه امکان تخفیف برای کتاب‌های الکترونیک را نیز دارد. تقریبا بیش از ۷۰ درصد کتاب‌های ما نسخه ebook دارند و روی اپلیکیشن کتابخوان ارائه شده‌اند. علاقه‌مندان می‌توانند نسخه‌های الکترونیک را با تخفیف ویژه این ایام دریافت و بدون ارسال فیزیکی، کتاب را مطالعه کنند. چنان‌که اشاره کردم، برای آن هم تخفیفات ویژه در نظر گرفته‌ایم که در سایت اطلاع رسانی عمومی شده است.
 
مدیرعامل انتشارات سوره مهر در ادامه از ضدعفونی شدن کتاب‌ها و بسته‌های ارسالی انشارات سوره مهر خبر داد و عنوان کرد: چون در این ایام از سوی همه تاکید بر رعایت بهداشت است، سوره مهر در بسته‌بندی‌های پستی خود همه این موارد را هم رعایت می‌کند و علاوه بر اینکه کتاب‌ها قبل از ارسال کاملا ضدعفونی می‌شود. یک پد الکلی هم کنار کتاب ارسال می‌شود تا زمانی که مخاطب کتاب را دریافت می‌کند، مجددا آن را ضدعفونی کند.
 
وی در ادامه به افزایش فروش آنلاین کتاب‌های این انتشارات در پی شیوع ویروس کرونا و خانه‌نشینی مردم اشاره کرد و افزود: طبعا افزایش درخواست آنلاین کتاب نسبت به ماه‌های قبل اتفاق افتاده است. گرچه فروش فضای مجازی ما در گذشته هم فروش خوبی بود؛ منتها عدد و رقم این فروش در قیاس با کار کل انتشارات، کوچک است.
 
قره‌داغی در مقایسه فروش آنلاین و فروش حضوری انتشارات سوره‌مهر عنوان کرد: ما اگر به مدت یک ماه از طریق وب‌سایت سوره مهر چیزی در حدود ۲۰۰۰ نسخه بفروشیم، در مقابل اینکه به‌طور میانگین ماهانه چیزی نزدیک به ۶۰ یا ۷۰ هزار جلد کتاب از طریق پخش می‌فروشیم. عدد خیلی بالایی نیست؛ ولی در مقایسه با سایر کتابفروشی‌های آنلاین، عدد قابل توجهی است که طی این ایام افزایش هم داشته. مثلا برای همین پویش «در خانه بمانیم و سفر برویم»، در کمتر از ۲۴ ساعت حدود ۷۰۰ مورد ثبت سفارش داشتیم که عدد کوچکی نیست.
وی در پایان گفت: تمام تلاش ما این است که خانه‌نشینی به‌عنوان تنها راه جلوگیری از شیوع بیماری، راحت‌تر بگذرد. توصیه ما هم مثل همه به مردم این است که در خانه بمانند و نکات بهداشتی را رعایت کنند. ما در انتشارات سوره مهر هم برای اینکه بتوانیم در پرکردن اوقات فراغتی که به اجبار ایجاد شده سهیم باشیم، سعی کردیم خدمات کتابمان را رنگ و بوی دیگری ببخشیم و خدمات ویژه‌تری ارائه دهیم.

انتهای پیام/ 231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار