بروجردی:

آمریکایی‌ها متهم اول جنگ بیولوژیکی کرونا هستند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا اگر از حداقل صداقت برخوردار بودند موانع دارویی که امر انسانی است ایجاد نمی‌کرد.
کد خبر: ۳۸۸۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵ - 22March 2020

آمریکایی‌ها متهم اول جنگ بیولوژیکی کرونا هستندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، علاءالدین بروجردی با اشاره به سخنرانی امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: محور مهم سخنرانی حضرت امام خامنه‌ای در واقع مقاومت در برابر مشکلات بود که یک دستور قرآنی و الهی است بنابراین باید در برابر مشکلات مقاومت کرد و با استفاده از همه امکانات و دانش موجود به جنگ مشکلی که به ملت تحمیل شد رفت تا این ویروس منحوسی که کل جهان را گرفتار کرده شکست داد.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس با بیان اینکه ما باید بتوانیم از همه ظرفیت‌های موجود در کشوراستفاه کنیم، ادامه داد: ایشان مجددا تاکید کردند که به دستورالعمل ستاد مبارزه با کرونا، متخصصین و پزشکان در راستای پیشگیری و عدم بی‌مبالاتی در رعایت بهداشت و مسافرت عمل شود تا بازه زمانی عبور از این مرحله سخت کوتاه شود.

نماینده مردم بروجرد با اشاره به راهبرد قرآنی رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: باید در همه عرصه‌های قدرت لازم را داشته باشیم قدرت فقط نظامی نیست بلکه قدرت در عرصه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی تعریف می‌شود این راهبرد با تکیه بر توانمندی‌های ملی ممکن می شود و ایشان سال‌ها این راهبر قرآنی را مورد تاکید قرار می دهند.

وی همچنین افزود: کشورهای توسعه یافته به خصوص آمریکا علاقه ندارند که ایران جهش علمی داشته باشد درصورتی است که چند دهه گذشته سیاست راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید حیات علمی-اسلامی است. روزی همین کشورهای غربی جیره خوار دانش جهان اسلام و دانشگاههای بزرگ جهان اسلام بودند، این به عنوان یک سیاست باید دنبال شود گام‌های بلندی برداشته شد.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه باید بتوانیم در عرصه اقتصادی جهش تولید را محقق کنیم، تصریح کرد: در سال 98 تنها 10 درصد در حوزه رونق تولید کار شده است در واقع 90 درصد عقب هستیم، این جمله مهم و مسئولیت آفرین است و باید هر سه قوه همت خود را به کار بگیرند، گره‌ها را باز کنند، راه را هموار کنند، مشوق ایجاد کنند. نباید جهش تولید تبدیل به شعار شود و تا پایان سال 99 فقط شعار دهیم و جلسه بگذاریم باید کارهای عملیاتی انجام شود و موانع تولید شناسایی و رفع شود.

بروجردی پیشنهاد داد: در زمینه تولید باید بین استان‌های کشور رقابت ایجاد کنیم و به هر استانی که بتواند به نسبت جمعیت استان تولید بیشتری داشته باشد امتیاز و تسهیلات داد، باید با تکیه بر دانش بنیان ها کیفیت تولید را افزایش داد و در اقتصاد ملی نقش آفرینی کرد.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی مجدد بر عدم اعتماد به آمریکایی ها تاکید کردند، گفت: منطق حکم می‌کند به آمریکا بی‌اعتماد باشیم؛ چرا که آنها متهم ردیف اول این جنگ بیولویکی کرونا هستند و اگر ثابت شود، شرایط تغییر می‌کند، آنچه مسلم است این است که آمریکایی ها در خط مقدم جنایت سلاح کشتار جمعی در دنیا قرار دارند اگر آمریکایی ها صادق هستند اجازه دهند سازمان ملل هیات حقیقت یاب تشکیل دهد و بررسی کنند اما حاضر نشدند زیر بار کنوانسیون‌های سلاح‌های بیولوژیکی بروند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه آمریکایی‌ها شعار‌های عوام فریبانه می دهند، اظهار داشت: آمریکا اگر از حداقل صداقت برخوردار بودند موانع دارویی که امر انسانی است ایجاد نمی‌کرد، امروز به دلیل مشکلات تحمیلی و غیر قانونی به سیستم بانکی و عدم ارتباط مالی ایران، طبیعتا تامین دارو با مشکل رو به رو است اما به آمریکا اعتماد نمی‌کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: کشور در آزمون جهانی کرونا سربلند بود، ملت ما بلوغ فرهنگی و عقلی خود را به نمایش گذاشتند تصور نمی‌کنم در سراسر ایران سوپر مارکت و مغازه لوازم بهداشتی خالی باشد مردم اعتماد می‌کنند و به میزان نیاز خرید می کنند اما در شهرهای توسعه یافته جهان در لندن و ایالت‌ها مختلف آمریکا وضع به شکلی است که باید خرید مردم کنترل شود.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس با بیان اینکه بدون تکیه به آمریکا باید در برابر بحران کرونا ایستاد، گفت: آمریکایی‌ها می‌خواهند بر افکار عمومی اثر بگذارند، اما مردم دیگر آنها را شناخته‌اند؛ چرا که اگر آمریکا بخواهد گامی بردارد باید تحریم‌ها را لغو کند، امیدواریم با رهنمودهای امروز حضرت آقا و با وجود مشکلاتی داریم هر چه سریعتر از بحران کروناعبور کنیم و تحولی را در عرصه اقتصاد رقم بزنیم.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار