خانواده‌های زندانیان فلسطینی: ریاض هر چه زودتر فرزندان ما را آزاد کند

خانواده‌های زندانیان فلسطینی حاضر در زندان‌های سعودی خواستار آزادی فرزندان خود هستند و تأکید دارند که اتهامات وارده به آنان از سوی ریاض، واهی است.
کد خبر: ۳۸۸۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶ - 22March 2020

خانواده‌های زندانیان فلسطینی: ریاض هر چه زودتر فرزندان ما را آزاد کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، خانواده‌های ده‌ها زندانی فلسطینی حاضر در زندان‌های عربستان سعودی از مسئولان این کشور خواستند که فرزندانشان را آزاد کنند.

روزنامه «میدل ایست آی» در گزارشی تأکید کرد که بیش از ۶۸ زندانی فلسطینی و اردنی در چهار زندان سعودی، زندانی هستند و اتهام آنان، ارتباط با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) است.

بنا بر این گزارش، زندانیان فلسطینی و اردنی از هر گونه تماس با وکلا و یا ملاقات با اعضای خانواده خود محروم هستند و مقامات سعودی اخیرا، مکالمات تلفنی زندانیان را کاهش دادند.

خانواده‌های فلسطینی و اردنی به خاطر شیوع ویروس کرونا در عربستان سعودی، نگران جان فرزندان زندانی خود هستند و می‌گویند که «به همین دلیل، پیش از وقوع فاجعه، مسئولان سعودی باید آنان را آزاد کند».

در همین ارتباط، یک منبع در رهبری جنبش حماس گفت که مسئولان سعودی اخیرا برخی از افراد بازداشتی را بسیار با عجله در دادگاه حاضر و «اتهامات عجیبی به آنان وارد کردند که قابل دفاع نیست».

وی تأکید کرد که «برخی از این اتهامات، بسیار سخیف است؛ مانند اینکه یکی از افراد بازداشتی، شیشه روغن زیتون فلسطینی داشته، یا یکی دیگر، برای ساکنان غزه، گوسفند فرستاده و یکی دیگر، متهم به در اختیار داشتن کتابی درباره تاریخ فلسطین است».

بنا بر اظهارات این خانواده‌ها، مسئولان سعودی عمدا علل بازداشت این افراد را به صورت واضح توضیح نمی‌دهند و ارتباط آنان با خانواده‌هایشان را قطع می‌کنند.

برادر محمد الخضری که طی دو دهه مسئول رابطه حماس با سعودی بوده است، گفت که به خاطر عدم شفافیت مسئولان سعودی، «چاره‌ای نداریم جز اینکه به دادگاه اروپا مراجع کنیم و از سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری می‌خواهیم این مسئله را دنبال کنند».

«ام قصی الحداد» که متولد سعودی است، ولی در حال حاضر در شهر غزه زندگی می‌کند، نسبته به سلامتی پدر و برادرانش نگران است.

پدر وی سلیمان (۶۸ ساله)، و برادرش یحیی (۴۰ ساله) و برادر دیگرش محمد (۳۸ ساله) از سال ۲۰۱۸ در زندان‌های سعودی، زندانی هستند.

وی خاطر نشان کرد که مسئولان سعودی بار‌ها اطلاعات مربوط به پدر و برادرانش را مخفی می‌کنند و در اختیارش قرار نمی‌دهند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار