منابع عراقی: تحرکات آمریکایی‌ها در عراق به شب محدود شده است

منابع عراقی می‌گویند که نیروهای آمریکایی در عراق تحرکات خود را به شب‌ها محدود کرده و در طول روز از مقرهای خود خارج نمی‌شوند.
کد خبر: ۳۸۹۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳ - 25March 2020

منابع عراقی: تحرکات آمریکایی‌ها در عراق به شب محدود شده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، به گفته منابع عراقی نیروهای آمریکایی در این کشور تحرکات هوایی و زمینی خود را به ساعات شب محدود کرده‌اند و همزمان پرواز پهپادها بر فراز پایگاههای آمریکایی یک لحظه نیز قطع نمی‌شود.

وبگاه العربی الجدید با اعلام این خبر مدعی شد که تحرکات شبانه آمریکایی‌ها و دیگر نیروهای ائتلاف ضد داعش با هماهنگی مقامات عراقی صورت می‌گیرد با این هدف که فشار گروههای مخالف حضور نیروهای خارجی در عراق کاسته شود و آن‌ها نتوانند با گرفتن تصاویر حرکت این نیروها در روز، فشارها را بر دولت بغداد افزایش دهند. علاوه بر این تحرک در شب امنیت بیشتری دارد.

یک مسئول دولتی عراقی در این خصوص گفت که تحرکات نظامی نیروهای ائتلاف آمریکایی عموما با بالگرد صورت می‌گیرد و دلیل افزایش آن در برهه اخیر به بازچینی نیروهای آمریکایی مربوط می‌شود که با هدف تأمین امنیت آن‌ها پس از حملات راکتی اخیر صورت می‌گیرد.

در این راستا مسئولان عراقی می‌گویند که حرکت کاروان‌های نظامی آمریکایی همواره با همراهی نیروهای ارتش عراق صورت می‌گیرد. یک افسر ارتش عراق به العربی الجدید گفت که هیچ کاروان آمریکایی بدون اسکورت نیروهای عراقی صورت نمی‌گیرد.

او افزود: «عراقی‌ها عموما از حضور آمریکایی‌ها ناراحت هستند چرا که روزهای سخت اشغال را به یاد می‌آورند؛ روزهایی که کاروان‌های آمریکایی بی دلیل شهروندان عراقی را در خیابان‌ها به قتل می‌رساندند.»

برخی منابع رسانه‌ای در هفته گذشته مدعی شده بودند که آمریکا قصد کاهش نیروهای خود در عراق را دارد اما «قصی الأنباری» یکی از سران سازمان «الحشد الشعبی» عراق روز گذشته (سه شنبه) گفت که خروج نظامیان آمریکایی از پایگاه‌های آن در الأنبار صحت ندارد و آمریکا در حال اجرای مانور نظامی برای افزایش نیرو در پایگاه «عین الأسد» است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها