حریرچی:

اتباع ‌پاکستان و افغانستان در ایران خدمات سلامت دریافت می‌کنند

معاون وزیر بهداشت گفت: تمام اتباع کشور‌های پاکستان و افغانستان در ایران غربالگری می‌شوند و به اتباع مجاز گواهی سلامت ارائه می‌شود.
کد خبر: ۳۸۹۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹ - 26March 2020

اتباع ‌پاکستان و افغانستان در ایران خدمات سلامت دریافت می‌کنندبه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، ایرج حریرچی معاون معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز با هدف بازدید از روند خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی و مدیریت فضای بهداشت و درمان استان وارد زاهدان شد.

ایرج حریرچی در جریان بازدید از اردوگاه «الغدیر» زاهدان محل نگهداری اتباع خارجی در حاشیه شهر زاهدان اظهار داشت: خواهران و برادران افغانستانی میهمانان جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی افزود: در حال حاضر تعداد زیادی از این عزیزان قصد برگشت به کشور خودشان را دارند و گذرگاه‌های مرزی استان سیستان و بلوچستان یکی از مراکز عبور این افراد به‌سمت کشور افغانستان است.

معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: تمام اتباع کشور پاکستان و افغانستان که قصد خروج از ایران را دارند هم از لحاظ کرونا ویروس و هم سایر بیماری‌های واگیردار مورد غربالگری و بررسی قرار می‌گیرند و در صورت نیاز مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی لازم به آنان ارائه می‌شود.

حریرچی گفت: این خدمات هم به اتباعی که به‌صورت مجاز و هم کسانیکه به‌صورت غیرمجاز وارد کشور شده‌اند ارائه می‌شود، ولی برای کسانیکه با مدارک شناسایی وارد می‌شوند گواهی سلامت نیز صادر می‌شود.

وی یادآور شد: از ابتدای اسفندماه ۹۸ تاکنون ۱۸ هزار و ۶۶۶ نفر از اتباع کشور افغانستان پس از دریافت خدمات سلامت در اردوگاه الغدیر زاهدان جهت خروج از ایران به‌سمت مرز میلک هدایت شده‌اند.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار