اولین ترکش خودی عملیات فتح المبین

عباس پیکار گفت: رابطه‌ای بین عطر وشهادت قائل بودم و تصورم از مصرف عطر این بود که هرکس بیشتر عطر مصرف کند زودتر شهید می‌شود و این اولین ترکش خودی عملیات فتح المبین بود که نوش جان کردم.
کد خبر: ۳۸۹۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵ - 28March 2020

عباس پیکار در گفت‌و‌گو با‌ خبرنگار دفاع‌پرس در شهرکرد با اشاره به شب عملیات فتح المبین اظهار کرد: در اول فروردین سال ۱۳۶۱ از روستا شیخ شجاع اطراف شوش با تجهیزات مفصل نظامی به سمت خط دشمن حرکت کردیم، حدود مغرب در محلی که سنگرهای متروکه‌ای داشت و معلوم بود قبلا خط دفاعی بوده است موضع گرفتیم. گاهی خمپاره و توپی شلیک می‌شد و در اطراف ما فرود می آمد ولی جدی نمی‌گرفتیم، تا اینکه نزدیک سنگرمان انفجاری رخ داد و خاک تمام وسایل‌مان را پر کرد.

وی ادامه داد: نماز مغرب را خواندیم و شام را که با رمل‌ها مخلوط بود، می‌بلعیدیم.

فرمانده تبلیغات تیپ 44 قمربنی هاشم (ع) در دوران دفاع مقدس گفت: هنگامی که دستور حرکت آمد، به سرعت آماده شدیم، حمایل و فانسقه‌ها را محکم برکمر بستیم و حالا باید از عطری که تبلیغات تیپ کربلا در روستا شیخ شجاع داده بود استفاده کنیم.

وی افزود: من که تا آن زمان نه عطر و نه ادکلنی مصرف کرده بودم، تمام محتویات یک شیشه عطر را روی پیشانی ام خالی کردم و به همه جای آن مالیدم و پیشانی بند را محکم بستم. سوزی دردناک از پیشانی ساطع شد، اول نادیده گرفتم، اما قضیه جدی بود و نمی فهمیدم چه اتفاقی افتاده و به خودم گفتم حتما عطر زدن همین طوری است و این سوزش غیر قابل تحمل هم نتیجه آن است. ناگفته نماند که عرق کردن داستان را غیرتحمل کرد، پیشانی بند را باز کردم اما افاقه نکرد.

این پیشکسوت دفاع مقدس بیان کرد: رابطه‌ای بین عطر و شهادت قائل بودم و تصورم از مصرف عطر این بود که هرکس بیشتر عطر مصرف کند زودتر شهید می‌شود اما سوز و درد ناشی از این ناشی‌گری آرام نمی شد. اما جرأت بیان کردن مشکل و پیداکردن راه چاره را هم نداشتم. این اولین ترکش خودی عملیات فتح المبین بود که نوش جان کردم.

عباس پیکار با بیان این که در این عملیات فرمانده دسته ابوذر گروهان یکم گردان امیرالمومنین تیپ کربلا بوده است خاطر نشان کرد: در این عملیات از دسته ما چهار نفر به شهادت و ۱۲ نفر مجروح شدند.

لازم به ذکر است عملیات فتح المبین منجر به آزادسازی ۲۵۰۰ کیلومتر از سرزمین های غرب کرخه و دشت عباس شد و به گفته بسیاری از کارشناسان این عملیات برای آزادسازی خرمشهر و موفقیت در عملیات بیت المقدس موفقیت در این عملیات نقش به سزای داشت است.

اولین ترکش خودی عملیات فتح المبین

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار