سرلشکر سلامی:

فرایند انتقام از آمریکایی‌ها ادامه می‌یابد/ رسالت سپاه با گذر زمان تغییر نکرده است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه رسالت سپاه با گذر زمان تغییری نکرده است، گفت: سپاه پرچمدار و پیشگام در برابر همه تهدید‌ها و مشکلاتی است که عزت و هویت ملت ایران را به مخاطره می‌اندازد.
کد خبر: ۳۸۹۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴ - 28March 2020

سپاه پرچمدار و پیشگام در برابر همه تهدیدات است/ رسالت سپاه با گذر زمان تغییر نکرده استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» امروز در گفت‌وگویی تلویزیونی به مناسبت روز پاسدار اظهار داشت: فلسفه وجودی سپاه پاسداران در عاشورای سال ۶۱ هجری قمری و زمانی که امام حسین (ع) و اصحاب با وفای آن حضرت تمام هستی خود را برای دفاع از اسلام به صحنه آوردند، شکل گرفت.

وی افزود: روح سپاه هم همیشه با فداکاری، وفاداری، اخلاقی، ایثار و از جان گذشتگی، حضور در قلب خطر همراه بوده است و این‌ها فلسفه قیام عاشورا هم هست و به همین علت امام حسین (ع) را نماد و نشانه دفاع از اسلام می‌دانیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: آنچه تغییر کرده، ابعاد و جغرافیای این دفاع است؛ زیرا به مرور و با وسعت یافتن انقلاب اسلامی، تا جغرافیا‌های جدیدی را در تصرف خود درآورده است.

سرلشکر سلامی افزود: تهدید‌ها پیچیده‌تر و همه جانبه‌تر شده اند، میادین عمل وسعت یافته، بنابراین قلمروی عملکرد سپاه هم گسترش پیدا کرده است.

فرمانده کل سپاه گفت: امروز سپاه از قلب این سرزمین تا هزاران کیلومتر دورتر از مرز‌های آن، برای دفاع از هویت، شخصیت، اعتبار، منزلت، عزت، امنیت، شرف و کرامت امت اسلامی در این جغرافیای وسیع دفاع می‌کند و این فقط دفاع امنیتی، نظامی، یا اطلاعاتی نیست بلکه یک دفاع فرهنگی و هویتی است.

وی اضافه کرد: سپاه در برابر فقر، حوادث، بلایا و هر چیزی که بخواهد به ملت ایران آسیب بزند، موظف است که در میدان مرکزی این حوادث و در خطوط مقدم و لحظه‌های ابتدایی حادثه حضور یابد و این را ملت عزیز ایران در سال‌های گذشته و در صحنه‌های مختلف شاهد بوده اند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: رسالت سپاه با گذر زمان تغییری نکرده است و سپاه پرچمدار و پیشگام در برابر همه تهدید‌ها و مشکلاتی است که عزت و هویت ملت ایران را به مخاطره می‌اندازد.

سرلشکر سلامی گفت: آرمان ها، رسالت، فلسفه وجودی، ارزش‌ها و صراط مستقیم سپاه همچنان ثابت است، اگر چه ممکن است روش‌ها یا قلمروی جغرافیای اعتقادی، سیاسی، فرهنگی، اطلاعاتی و روانی آن وسیع شده باشد.

زوال بیشتر، تنها نتیجه حضور آمریکا در منطقه

سرلشکر سلامی تاکید کرد: تمامی تلاش‌های سیاسی و امنیتی آمریکا در منطقه برای مهار انقلاب اسلامی و تضعیف جمهوری اسلامی طی دهه‌های اخیر نتیجه معکوس حاصل شده است.

وی افزود: تنها حاصل این تلاش‌ها روند معکوس برای قدرت آمریکا و تبدیل منطقه به میدانی برای درخشش و نفوذ انقلاب اسلامی بوده است.

سردار سلامی تاکید کرد: به آمریکایی‌ها هشدار می‌دهیم که هیچ راهی جز ترک منطقه ندارند آن‌ها باید منطقه را به حال خود واگذار کنند، چراکه ادامه این حضور هم به زیان آمریکایی‌ها و هم زمینه ساز تحمیل زیان‌های جدید به ملت‌های منطقه است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به چشم‌انداز منطقه در سایه ترور سردار شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و همراهان ایشان گفت: حمله به پایگاه عین الاسد آغاز فرایند انتقام از آمریکایی‌ها از قبال این اقدام تروریستی است و قطعا این فرایند تا خروج آن‌ها از منطقه و پایان تشدیدکننده ناآرامی آن‌ها ادامه خواهد یافت.

وی اقدام رژیم آمریکا در ترور فرمانده قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را حاصل تحلیل‌های غلط از شرایط ملت‌های مسلمان منطقه دانست و افزود: آن‌ها تصور می‌کردند که با شهادت سردار سلیمانی و همراهان او مشعل مقاومت خاموش می‌شود و آن‌ها قادر خواهند بود با امواج حاصل از این شوک قوی شرایط سیاسی و امنیتی در منطقه را تغییر دهند.

سردار سلامی افزود: حضور تاریخی مردم در ایران، عراق، لبنان، سوریه و کشور‌های اروپایی و در اقصی نقاط جهان در شرق و غرب عالم، تحت تاثیر این واقعه، زمینه ساز انسجام و وحدت میان ملت‌ها شده است.

وی گفت: استحکامی که در پی این اقدام آمریکا در ملت ایران به وجود آورد، در نهایت به عملیات با شکوه حمله به پایگاه عین الاسد و فروپاشی هیمنه خودساخته آمریکایی‌ها در منطقه منجر شد و بلافاصله بعد از شهادت سردار سلیمانی موضوع اخراج آمریکایی‌ها در پارلمان عراق به تصویب رسید و این ماجرای بزرگی بود که فقط می‌توانست در پرتو شهادت این عزیزان اتفاق بیفتد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: این تحولات در سایه تلاش آمریکا برای تبدیل عراق و لبنان به کانون اعتراضات علیه جریان مقاومت و نظام‌های مستقر در این کشور‌ها حادث شد و همگان شاهد بودند که به سرعت روند تحولات معکوس شد و این کشور‌ها به میدان تظاهرات میلیونی عراقی‌ها علیه آمریکا تبدیل شدند و شعار «کلا کلا آمریکا» به فریاد رایج مردم این کشور‌ها تبدیل شد و یا در لبنان ماجرا به نفع مقاومت اسلامی تغییر وضعیت داد و در سوریه هم شاهد پیشروی خوب محور مقاومت بودیم.

وی افزود: امروز آمریکایی‌ها تحت تدابیر شدید امنیتی در عراق قرار گرفته اند، به طوری که اخیرا مجبور به تعطیلی سفارتخانه خود در عراق شده اند هر چند که این اقدام به بهانه کرونا انجام شده است، اما واقعیت ماجرا این است که امروز سرزمین، جغرافیا و محیط اجتماعی و سیاسی عراق اصلا فضایی برای حضور موثر آمریکایی‌ها نیست و به میدانی علیه حضور آمریکایی‌ها تبدیل شده است و این فرایند تا اخراج آمریکایی‌ها از عراق و بعد از آن از کل منطقه ادامه خواهد داشت.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی مباحث مطرح شده در مورد نقش آمریکا در شیوع ویروس کرونا، گفت: همواره آمریکایی‌ها عامل تولید معما‌های امنیتی در جهان بوده و هستند؛ آن‌ها ابهامات امنیتی تولید می‌کنند و این نظریه خطرناک همواره در امریکا رایج بوده که امنیت در امریکا معادل ناامنی در دیگر کشور‌های جهان است، رفاه در امریکا معادل فقر در بقیه جهان است و آن‌ها یک بازی با حاصل جمع صفر برای خود با جهان تعریف کرده اند.

وی افزود: آمریکایی‌ها براین باورند که پیشرفت و رفاه در آمریکا معادل عقب‌ماندگی و فقر در دیگر نقاط جهان است، این بازی حاصل جمع صفر موجب شده است تا ان‌ها همه نقاط جهان را نا‌امن کنند تا آمریکا امن باقی بماند؛ لذا همیشه یک فرضیه محتمل وجود دارد که وقتی یک خطر فراگیر در بخش دیگری از جهان وجود دارد، اولین و معتبر‌ترین تصور این است که ریشه مشکل در آمریکاست.

سردار سلامی با اشاره به سوابق اقدامات مشابه آمریکا در ایجاد بحران‌های خود ساخته در منطقه گفت: هر پدیده‌ای که آمریکایی‌ها ایجاد می‌کنند بعد از مدتی به خود آن‌ها باز می‌گردد به طور مثال وقتی آن‌ها بعد از جنگ جهانی دوم در ششم و هشتم اوت سال ۱۹۴۸ هیروشیما و ناکازاکی را با بمب اتمی نابود کردند، بعد‌ها سلاح‌های هسته‌ای در جهان شکل گرفت و امروز آمریکا در معرض تهدید این سلاح است و یا وقتی پدیده تروریسم تکفیری با حمایت آمریکا شکل گرفت حالا آن‌ها از این پدیده تاثیر پذیرفتند و تلفات و هزینه‌های اقتصادی کلانی متحمل شده اند و اعتبار سیاسی آن‌ها زیر سوال رفته است.

وی افزود: همگان شاهد بودند که رئیس جمهور فعلی آمریکا، اوباما را خالق داعش می‌داند، او امروز همین پدیده اعتبار سیاسی آن‌ها را در پی فرسودگی قدرت نظامی زیر سوال برده و با چالش و بحران اقتصادی مواجه شده است.

بررسی «احتمال دست داشتن آمریکا در تولید ویروس کرونا» توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و سپاه

سردار سلامی گفت: آمریکایی‌ها خلیج فارس و جهان اسلام را ناامن کردند، ولی خود آن‌ها از این ناامنی هزینه بیشتری متحمل شدند امروز آن‌ها در عراق و افغانستان امنیت و آرامش ندارند، تلفات می‌دهند و نیرو‌های آن‌ها امنیت ندارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: برخلاف آنچه که برخی تصور می‌کنند اگر ویروس کرونا را آمریکایی‌ها ساخته بودند، چرا این ویروس در امریکا شیوع پیدا کرد؟ باید گفت، این تصور اشتباه آمریکایی‌هاست که تصور می‌کنند اگر پدیده‌ای را در هزاران مایل دورتر منتشر کردند، از شیوع آن مصون می‌مانند.

وی افزود: هم‌اکنون قاطعانه نمی‌توان آمریکا را متهم به انتشار این ویروس کرد، اما نمی‌توان احتمال آن را راهم به قاطعیت رد کرد و لذا این فرضیه همچنان مطرح است که این اقدام تلاشی برای تهاجم بیولوژیک آمریکا برای مبارزه با قدرت‌های در حال ظهور است؛ چراکه آمریکا هرگز ظهور قدرت‌های جدید را نمی‌پذیرند و ایران و چین دو قدرت در حال پیدایش هستند که به تدریج دامنه و مقیاس قدرت آن‌ها در حال جهانی شدن است و همگان شاهد هستند که این دو کشور در معرض آسیب قرار دارند.

سردار سلامی در ادامه گفت: هم‌اکنون این گمانه‌زنی وجود دارد که انتشار ویروس کرونا اقدامی برای اثرگذاری بر رشد قدرت اقتصادی و سیاسی ایران و چین است که از سوی آمریکا انجام شده است، اثبات شده نیز نیست، اما هم‌اکنون دستگاه‌های اطلاعاتی و کارشناسان سپاه در حوزه پزشکی مامور شده‌اند که ابعاد این واقعه را بررسی کنند، ممکن است به نتایج مشخصی برسیم و یا ممکن است که این پدیده آنقدر مبهم باشد که به نتیجه نرسد، ولی همیشه این فرضیه وجود دارد که آمریکایی‌ها همیشه عامل مشکلاتی هستند که مقیاس آن، جهانی است.

وی افزود: هم‌اکنون صد‌ها اکیپ از یگان‌های جنگ نوین ما که در حوزه جنگ‌های بیولوژیک و هسته‌ای فعال هستند، یگان‌های خاصی برای مقابله با این جنگ ساختار‌های لازم را ایجاد کرده اند و یگان‌هایی برای رفع آلودگی در سطح نیرو‌های هوایی دریایی، زمینی و هوا و فضا ایجاد شده است و ۴۰ یگان مردم پایه نیز که در بستر بسیج شکل گرفته اند، قابلیت‌های خوبی در زمینه رفع آلودگی دارند و نیروی زمینی سپاه اخیرا رزمایشی در ابعاد واقعی در سطح بسیاری از شهر‌ها برگزار کرد.

وی افزود: در این مانور مناطق پرجمعیتی نظیر فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه اهن ترمینال‌ها و مناطق پر ترددی که امکان تماس اعضای بدن افراد زیاد است، ضد عفونی شد و این عملیات تا کاهش فرایند انتقال و قطع چرخه انتقال کرونا ادامه خواهد شد.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر ویژگی ملت ایران در تبدیل تهدید‌ها به فرصت‌های جدید گفت: در پی شیوع ویروس کرونا جنب و جوشی خاص و بسیجی از عمق جان در دل احاد ملت شکل گرفته است که این نشان می‌دهد که این کشور وقتی دارای رهبری است که او طبیب دل‌ها و نفوس است و درد و رنج مردم را با استفاده از الهامات و توصیه‌ها و تدابیر الهی به یک میدان همبستگی و همدلی، ظهور عاطفه ها، تجلی عاطفه‌ها و اخوت و برادری تبدیل می‌کند و همبستگی یک بودن دینی شکل می‌گیرد.

وی افزود: ملت در چنین حوادثی شکست نمی‌خورد بلکه بلند می‌شود و برآن غلبه می‌کند ان شالله به برکت همین احساس عمیق ایمان و باور قدرتمندی که در قلب و دل مردم وجود دارد با الهام از صاحب این روز حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و ابوالفصل العباس (ع) جامعه کرونا را هم به یک فرصت برای اتحاد دل‌ها و قلب‌ها و به هم پیوستن امت و واحد شدن این پیکره عظیم تبدیل می‌کند.

فرمانده کل سپاه همچنین گفت: هر چند امروز ما کمتر همدیگر را می‌بینیم دیدو بازدید نمی‌کنیم، ولی قلب‌های ما خیلی بیشتر از گذشته پیوند خورده است و مردم ما معنای یکی شدن و ایثار را فهمیده اند، وقتی پزشکان و پرستاران ما امروز بیش از ۴۰ روز در قلب این خطر سنگین ایستاده اند و از دیدار خانواده چشم پوشیده اند تا قلب‌ها از تپش باز نایستد تا خانواده‌ها خوشحال شوند و مشعل‌های امید در جامعه برافروخته شود، این خیلی ارزشمند است و این همان تبدیل تهدید به فرصت است.

سردار سلامی ضمن تقدیر از کادر پزشکی فعال در بخش بهداشت و درمان و نیرو‌های مسلح، گفت: عظمتی که جامعه پزشکی از خود نشان داد و ایمان و عاطفه و احساس و باور در هیچ صحنه دیگری بروز پیدا نمی‌کرد، امروز جامعه پزشکی ما منزلتی بیش از گذشته در جامعه پیدا کرده اند از زحمات تک تک آن‌ها تشکر می‌کنیم.

اخطار فرمانده سپاه به آمریکایی‌ها برای ترک منطقه

فرمانده کل سپاه پاسداران بار دیگر به آمریکایی‌ها اخطار داد که منطقه را ترک کنند.

سرلشکر سلامی گفت: آمریکایی‌ها وقتی در این منطقه حضور دارند هم خودشان ضرر می‌کنند و هم به ملت‌های منطقه ضرر می‌زنند و وجودشان هیچ خاصیتی جز زوال قدرت خودشان و آسیب برای ملت‌های منطقه ندارد.

وی با یادآوری حمله موشکی سپاه به پایگاه عین الاسد عراق گفت: برخی مقامات آمریکایی بعد از آن حمله اعلام کردند که می‌خواستند، عملیات محدودی هم علیه ایرانی‌ها انجام دهند که یک بلوف سیاسی بیش نبود.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: آمریکایی‌ها قدرت ما را آزموده اند و محک زده اند و می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران در این منطقه علیه هر قدرتی که بخواهد شیطنت کند چه دست برتری دارد.

سرلشکر سلامی همچنین گفت: ایران برای این کار هم قدرت و هم اراده برای اعمال این قدرت دارد.

وی افزود: امیدواریم خداوند به این ملت کمک کند که همچون گذشته عزت خود را حفظ کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: ما به عنوان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام می‌کنیم که در همه مشکلات و مخاطرات، چالش‌ها و بلایا و تهدیدات، پیشمرگ ملت بزرگ ایران هستیم و اجازه نخواهیم داد تا وقتی که هستیم که ان‌شاءالله تا ابد این سپاه عظیم خواهد درخشید، اجازه نخواهیم داد، ذره‌ای به اعتبار، حیثیت، منافع، امنیت و آبروی این ملت خدشه‌ای وارد شود.

سرلشکر سلامی افزود: آرزو داریم، مردم عزیز ما همواره سالم و تندرست باشند و این سال هم برای مردم ما پر از رحمت، سلامتی، پیروزی و درخشش و سرشار از توفیقات بزرگ و شگفت انگیز باشد.

وی همچنین گفت: به مقامات آمریکایی‌ها توصیه می‌کنیم که به جای فکر کردن به سناریو‌های هالیوودی و کشتار مردم در عراق، واقعاً به فکر جان مردم شان در نیویورک و ایالات‌های درگیر کرونا باشند و به جای اینکه ارتش شان را در نقاط مختلف جهان مستقر کنند که مردم آن جا‌ها را آواره کننده و عروسی‌های شان را به خاک و خون بکشند، شب‌ها وارد خانه‌های‌شان بشوند، این ارتش را مثل کشور ایران که نیرو‌های مسلح خود را در خدمت مقابله با کرونا بکار گرفته اند، بهتر است ارتش خود را در همان آمریکا برای رفع مشکل‌های مردم خود بکار گیرد.

همه ظرفیت‌های سپاه و بسیج از روز اول در صحنه مقابله با کروناست

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: از روز نخست آغاز شیوع بیماری کرونا، همه ظرفیت‌های سپاه و بسیج را به صحنه آوردیم.

سرلشکر سلامی افزود: از همان ابتدا همه بیمارستان‌های ثابت و سیار برای درمان بیماران کرونایی بسیج شد.

وی گفت: بیمارستان‌های سیار سپاه همه تجهیزات درمانی و تشخیصی و نیروی انسانی درمانی را در اختیار دارد و به سرعت قابل انتقال به نقطه دیگری است.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: نخستین کاری که ما در این صحنه انجام دادیم این بود که مثل یک جنگ که همواره یک کشور در آن با موج شوک اولیه مواجه می‌شود و نیاز دارد که نیرویی در خطوط مقدم آن عملیات تاخیری انجام دهد، یعنی در قلب ماجرا قرار گیرد، تا همه سیستم خود را با شرایط جدید تطبیق دهد و بتواند در مقابل ماجرا ایستادگی کند، سپاه هم عملیات تأخیری انجام داد.

سرلشکر سلامی اضافه کرد: سازماندهی سپاه در مقابله با این موضوع از ابتدا بر همین اساس بود.

وی گفت: تا این لحظه هیچ بیمار رها شده‌ای در کشور وجود نداشته است؛ یعنی در کشور ایران همواره پذیرش بیماران کرونایی از حجم مراجعه کننده‌ها و بستری شده‌ها بیشتر بوده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: شاید در آن روز‌های اول از نظر تأمین تجهیزات مراقبتی و بهداشتی، التهابی بوجود آمده، اما به سرعت در تمام ملت، هم در سطح وزارت بهداشت و بیمارستان‌های کشور و هم در مراکز تولیدی و هم بسیج، بعثتی اتفاق افتاد و به سرعت این کمبود‌ها را جبران کردند.

بسیج روزانه ۳ میلیون ماسک تولید می‌کند

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هم‌اکنون بسیج، روزی سه میلیون ماسک بهداشتی تولید می‌کند که با مدیریت ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت به طور مستمر توزیع می‌شود.

سردار سلامی افزود: این میزان ماسک را روزانه بسیج در کارگاه‌های خانگی و غیر خانگی تولید می‌کند.

وی گفت: به مرور و با گسترش شیوع بیماری کرونا همه بیمارستان‌های سپاه را تحت پوشش این مسئله قرار دادیم و به عنوان یک نیروی مکمل در کنار ستاد مقابله با کرونا و در خدمت این عزیزان قرار گرفتیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: بیمارستان حضرت علی بن ابیطالب (ع) در قم با همه ظرفیت خود که در ابتدا ۱۰۰ تخت بود در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفت و حدود ۷۰۰ تخت نقاهتگاهی و استراحتگاهی را هم مدیریت کرد و یک بیمارستان صحرایی شهید صدوقی هم از اصفهان به قم منتقل شد تا به عنوان احتیاط بیمارستان‌های قم استقرار یابد.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه بیمارستان بقیه الله (عج) سپاه هم در چند جهت اساسی حرکت کرد، گفت: اولاً همه این بیمارستان‌ها با ظرفیت کامل با تقریباً ۵۵۰ تخت در اختیار کرونا قرار دادیم.

وی افزود: امروز با تلاش دوستان ما در بیمارستان بقیه الله تعداد تخت‌های بستری برای بیماران کرونایی به ۷۰۰ تخت بستری افزایش یافته است.

فرمانده کل سپاه پاسداران اضافه کرد: در این بیمارستان ۳۰ تخت آی سی یو داشتیم در فاز اولیه به ۷۰ و امروز به ۱۰۰ تخت آی سی یو با همه تجهیزات مراقبتی کامل رساندند.

سرلشکر سلامی گفت: این در حالی است که در آمریکا فرماندار یکی از ایالات اعلام می‌کند که تجهیزات اساسی آی سی یو و ماسک‌های بهداشتی و گان کجاست؟ و به مقدار کافی در اختیار نداریم.

وی افزود: امروز بیمارستان بقیه الله روزانه تعداد زیادی ماسک ان ۹۵ (N 95) تولید می‌کند، هزار تخت نقاهتگاهی را درون خود ایجاد کرده است، اگرچه مردم ما از تخت‌های استراحتگاهی و نقاهتگاهی چندان استقبال نمی‌کنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: همین بیمارستان هر روز پروتکل‌های درمانی را به روز و در سطح جهان منتشر می‌کند.

سرلشکر سلامی افزود: یعنی شیوه‌های درمان نوسازی شده این بیماری را روز به روز پزشکان ما در گروه‌های متعددی پژوهشی و تحقیقاتی به روز می‌کنند و در سطح کشور و جهان منتشر می‌کنند.

وی گفت: حتماً در این بیمارستان دارو‌های جدیدی مورد تست‌های بالینی قرار گرفته است که برخی از آن‌ها نتایج نسبتاً موفقیت آمیزی داشته‌اند.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: گروه‌های تحقیقاتی در مرکز ژنتیکی در حال کار روی یافتن آنتی ویروس برای ساختن واکسن هستند که هنوز در ابتدای راه هستند.

سرلشکر سلامی گفت: تلاش کرده ایم که همه توانمندی‌های سپاه را در این مسیر به اختیار بگیریم.

حوادث بزرگ تحمیلی به ملت ایران، به فرصت‌های بزرگ تبدیل شده است

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: هر حادثه بزرگی که به ملت ایران تحمیل شده، به فرصت‌های بزرگی برای ملت ایران تبدیل شده است.

سردار سلامی افزود: یکی از بزرگترین حوادثی که سپاه در ابتدای تولد خود با آن روبرو شد، جنگ تحمیل شده از سوی نظام سلطه در مقیاسی جهانی علیه ملتی بود که تازه انقلاب کرده بود و یک سیستم دفاعی قدرتمند و منسجمی نداشت.

وی اضافه کرد: تصور اینکه چگونه آن تهدید ویرانگر و مخرب می‌تواند به یک فرصت برای استحکام بخشی برای پایه‌های امنیتی و دفاعی کشوری مثل ایران تبدیل شود، تصور بسیار سختی بود.

سرلشکر سلامی گفت: سپاه با بضاعت اندک و اولیه خود وارد این میدان شد و سلاح‌های خود را از دشمن به غنیمت گرفت. چون ما در محاصره تسلیحاتی بودیم.

مجاهدت ۷۰۰ هزار بسیجی در مقابله با کرونا

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: بیش از ۷۰۰ هزار بسیجی برای غربالگری سراسری در اختیار جهاد عمومی مقابله با کرونا قرار گرفتند.

سردار سرلشکر حسین سلامی افزود: دوستان در وزارت بهداشت و درمان، گزارش‌های خوبی را از نحوه عملکرد بسیجیان عزیز در زمینه غربالگری بیماری کرونا ارائه کردند.

وی گفت: حدود ۵۰ میلیون نفر از افراد جامعه تحت غربالگری قرار گرفتند و همین تشخیص بیماران، به آنان کمک می‌کند که به سرعت قرنطینه شوند، یا به مراکز درمانی مراجعه کنند و از شیوع بی رویه بیماری کرونا جلوگیری شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: در کنار این اقدامات صد‌ها هزار بسته بهداشتی و معیشتی میان خانواده‌ها توزیع شد.

سرلشکر سلامی گفت: براساس فرمان و تاکیدات رهبر معظم انقلاب همه امکانات را بسیج کردیم و خانواده‌های کم بضاعتی را که از ناحیه بیماری کرونا مورد آسیب قرار گرفته اند را تحت پوشش قرار دادیم.

وی افزود: ما به عنوان سپاه پاسداران و برادران مان در سپاه‌های استانی با کمک خیران، تقریباً ۳۰۰ هزار خانواده آسیب دیده معیشتی ناشی از کرونا را تحت پوشش دریافت بسته‌های معیشتی قرار دادیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: نیرو‌های عزیز بسیجی با کوله پشتی‌های طراحی شده که مملو از مواد ضدعفونی شده، شبانه روزی در اماکن مختلف حضور می‌یابند.

سرلشکر سلامی افزود: برخی بسیجیان حتی برای کمک به خانواده‌هایی که دارای سرپرست قوی نیستند، کهولت سن یا بیماری دارند اقدام می‌کنند و این جلوه‌های بسیار زیبایی از عاطفه و محبت آفریده است.

وی گفت: وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم که یک جنب و جوش و بسیجی از عمق جان شکل گرفته که این نشان می‌دهد این کشور وقتی دارای رهبری است که طبیب دل‌ها و نفوس است و رنج‌ها و سختی‌ها را با استفاده از توصیه‌ها و تدابیر خود به یک میدان همبستگی و همدلی و تجلی عاطفه‌ها، احساس‌ها و برادری تبدیل می‌کند، چنین ملتی در هیچ حادثه‌ای شکست نمی‌خورد و بر هر پدیده‌ای غلبه می‌کند.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار