استقبال «جبران باسیل» از گفت‌وگوی تلفنی، ولی عهد ابوظبی و بشار اسد

رئیس جریان ملی آزاد لبنان و وزیر خارجه سابق این کشور از اقدام، ولی عهد ابوظبی در برقراری تماس تلفنی با رئیس‌جمهور سوریه استقبال کرد.
کد خبر: ۳۸۹۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲ - 28March 2020

استقبال «جبران باسیل» از گفت‌وگوی تلفنی، ولی عهد ابوظبی و بشار اسدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «محمد بن زاید»، ولی عهد ابوظبی جمعه (دیروز هشتم فروردین) در تماس تلفنی با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه بر حمایت امارات از ملت سوریه در شرایط ویژه کنونی تاکید کرد.

این اولین تماس تلفنی میان اسد و بن زاید از سال ۲۰۱۱ تا کنون بوده است. امارات اولین کشوری بود که در سال ۲۰۱۸ سفارت خود در دمشق را بازگشایی کرد، سفارتی که هفت سال آن را بسته بود.

«جبران باسیل» رئیس جریان ملی آزاد لبنان و وزیر خارجه سابق این کشور از اقدام مذکور استقبال کرد.

وی در توییتر خود جمله بن زاید را تکرار کرد و نوشت: " کشور برادر سوریه در این شرایط سخت تنها نخواهد ماند" یک جمله که تمام صفات اصیل عربی را خلاصه می‌کند. هزاران درود بر ابتکار‌های هر رهبر عربی در قبال یک ملت عربی عزیز و درود بر تمام اقداماتی که در زمینه مصالحه میان عرب‌ها انجام می‌شود.

«أنور قرقاش» وزیر مشاور در امور دولت امارات هم درباره این اقدام محمد بن زاید در توییتر خود نوشت: شرایط استثنایی مرتبط با ویروس کرونا برداشتن گام‌های بی‌سابقه را می‌طلبد، محمد بن زاید نیز با رئیس‌جمهور سوریه تماس برقرار کرد، بعُد انسانی اولویت دارد و اقدام امارات نیز در راستای تقویت نقش عربی صورت گرفت؛ اقدامی شجاعانه در قبال ملت برادر سوریه که فراتر از محاسبات سیاسی تنگ‌نظرانه است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار