یحیی آل‌اسحاق:

از الزامات تحقق شعار «جهش تولید» ایجاد فضای اعتماد و انگیزه در کشور است

وزیر اسبق بازرگانی اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و مشکلات پیش روی آن گفت: برای حل این مشکلات باید یک وحدت نظر و رویه در اقتصاد کشور ایجاد شود و همه برای تحقق شعار «جهش تولید» در کشور تلاش کنند.
کد خبر: ۳۸۹۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶ - 29March 2020

از الزامات تحقق شعار «جهش تولید» ایجاد فضای اعتماد و انگیزه در کشور استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «یحیی آل اسحاق»، در گفت‌وگویی با بیان این که در سال گذشته استکبار تلاش بسیار زیادی کرد که اقتصاد ایران را فلج کند ولی «تاب آوری اقتصادی» کشور در برابر این مشکلات خوب بود و توانست در برابر فشار‌های داخلی و خارجی مقاومت کند، اظهار داشت: دشمنان فکر می‌کردند با محدود کردن صادرات و واردات ایران می‌توانند اقتصاد ایران را به طور کامل فلج کنند، ولی اقتصاد ایران در برابر این مشکلات مقاومت کرد چنانکه در سال گذشته حدود ۴۰ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشتیم و به همین میزان کالا به کشور وارد شد و یک بالانسی در میزان واردات و صادرات کشور وجود داشت.

وی با بیان اینکه طبق آنچه که مسئولان گفته‌اند برای شش ماه اول سال جاری ذخایر کالا‌های اساسی در کشور وجود دارد، گفت: امسال برای اولین بار بودجه عمومی کشور بدون وابستگی به نفت تهیه شده است.

آل اسحاق با بیان اینکه با توجه به تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی دشمنان، پیش‌بینی می‌شد سیر نزولی رشد اقتصاد ایران ادامه پیدا کند، افزود: ولی این سیر نزولی متوقف شده است و در حال حرکت کردن به سمت مثبت است.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه در سال گذشته هفت هزار واحد اقتصادی که تعطیل شده بودند بار دیگر وارد چرخه اقتصاد کشور شدند، ادامه داد: یکی از مشکلات در کشور این است که به دلیل برجسته شدن اخبار منفی، اعتماد مردم به حاکمیت و قدرت تا حدودی کمرنگ شده است در حالی که از الزامات برای حل مشکلات اقتصادی و جهش تولید در کشور ایجاد فضای اعتماد و انگیزه است.

وزیر پیشین بازرگانی با بیان اینکه متاسفانه برخی رسانه‌ها به دلایل سیاسی تلاش می‌کنند فضای کشور را دوقطبی کنند، تصریح کرد: این در حالی است که برای پیشرفت اقتصاد کشور نیازمند وجود وحدت نظر و عمل هستیم در غیر این صورت در اثر چند قطبی بودن جامعه، پتانسیل‌های موجود از بین میرود.

آل اسحاق همچنین با تاکید بر اینکه مسائل اقتصادی کشور با دستور، امر و یا تصویب یک لایحه و با طرح قابل حل نیست، گفت باید با همدلی و وحدت در راستای حل مشکلات اقتصادی کشور حرکت کنیم.

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار