کرملین:

پوتین و ترامپ تلفنی درباره بحران ویروس کرونا گفت‌وگو کردند

رؤسای جمهور روسیه و آمریکا روز دوشنبه تلفنی درباره بحران شیوع ویروس کرونا در جهان و ضرورت مقابله با آن، گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۳۸۹۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱ - 30March 2020

پوتین و ترامپ تلفنی درباره بحران ویروس کرونا گفت‌وگو کردندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، کاخ کرملین روسیه روز دوشنبه از تماس تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درباره بحران شیوع ویروس کرونا و همکاری دو کشور برای مقابله با آن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این بیانیه آمده است: «سران دو کشور نگرانی عمیق خود درباره حجم شیوع جهانی ویروس کرونا را ابراز داشتند. آن‌ها همدیگر را در جریان اقدامات خود برای مقابله با این تهدید که در روسیه و آمریکا اعمال شده، قرار دادند.»

بر اساس اعلام کاخ کرملین روسیه، پوتین و ترامپ همچنین بر رایزنی میان وزارتخانه‌های انرژی دو کشور درباره اوضاع بازار نفت صحبت کردند.

کرملین اعلام کرد: «آن‌ها به تبادل نظر درباره وضعیت کنونی بازار جهانی نفت نیز پرداختند. آن‌ها توافق کردند که رایزنی‌های آمریکا-روسیه درباره این موضوع از طریق وزیران انرژی ادامه پیدا کند.»

آخرین آمار حاکی از آن است که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از ۱۴۵ هزار نفر فراتر رفته و میزان مرگ و میر مبتلایان به کرونا در این کشور نیز به ۲۶۰۸ نفر رسیده است.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه نیز به ۱۸۳۶ نفر رسیده و در مجموع ۹ نفر از مبتلایان به کرونا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار