ساف مداخله جامعه جهانی برای آزادی اسرای در بند تل‌آویو را خواستار شد

سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) مداخله بین‌المللی برای اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی با هدف آزادسازی اسرای فلسطینی در بند این رژیم در سایه شیوع ویروس کرونا را خواستار شد.
کد خبر: ۳۸۹۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳ - 31March 2020

ساف مداخله جامعه جهانی برای آزادی اسرای در بند تل‌آویو را خواستار شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) امروز سه‌شنبه خواستار اعمال فشار جامعه جهانی برای آزادی اسرای فلسطینی در سایه شیوع ویروس کرونا شد.

«صائب عریقات» دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین نامه‌های جداگانه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد، کمیساریای عالی حقوق بشر، وزرای خارجه اتحادیه اروپا، روسیه، چین، انگلیس، دبیرکل اتحادیه عرب و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی ارسال کرد.

عریقات در این نامه‌ها بر ضرورت اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی به منظور پذیرش خواسته‌های قانونی اسرای به موجب قانون بین‌المللی تأکید کرد.

وی درباره خطرات ویروس کرونا برای اسرای سالخورده، اسرای کم سن و سال، بیماران و کسانی که ایمنی بدن آن‌ها ضعیف است، هشدار داد.

به نوشته روزنامه «رأی‌الیوم»، عریقات در این نامه‌ها از فقدان اصول اولیه بهداشت عمومی در زندان‌ها، بی‌توجهی عمدی به درمان اسرا و عدم وجود پزشکان و دستگاه‌های پزشکی و لوازم نظافت و ضدعفونی شکایت کرده است.

وی همچنین درباره اقدامات ظالمان زندانبانان علیه اسرا و محروم کردن آن‌ها از مواد بهداشتی، ضدعفونی و تغذیه سالم در این شرایط حساس هشدار داد.

عریقات رژیم صهیونیستی را مسئول قانونی و سیاسی سلامت اسرا برشمرد و خواستار تحرکات بین‌المللی و حقوقی برای نجات جان این اسرا شد.

روز دوشنبه (دیروز) باشگاه اسیر فلسطینی اعلام کرد که نگرانی زیادی درباره سرنوشت اسرا به ویژه پس از اعلام ابتلای چند تن از بازرسان و زندانبانان به ویروس کرونا، وجود دارد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار