سردار دهقان در دیدار با وزیر دفاع روسیه تأکید کرد

توانمندی ایران و روسیه در مقابله با سیاست‌های زیاده‌خواهانه امریکا/ جنایت جولان پرونده سنگین صهیونیست‌ها را تکمیل کرد

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در دیدار با همتای روس خود گفت: ایران و روسیه می‌توانند با همکاری، هم‌افزایی و فعال‌سازی ظرفیت‌های بالقوه راهبردی با مداخلات توسعه‌طلبانه و زیاده‌خواهی‌های امریکا مقابله کنند.
کد خبر: ۳۸۹۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳ - 20January 2015

توانمندی ایران و روسیه در مقابله با سیاست‌های زیاده‌خواهانه امریکا/ جنایت جولان پرونده سنگین صهیونیست‌ها را تکمیل کرد

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در دیدار با ارتشبد سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه، ضمن ابراز خرسندی و استقبال از سفر همتای روس خود به جمهوری اسلامی ایران، بر لزوم همکاری، همفکری و تعامل طرفین تاکید کرد و گفت: ایران و روسیه بهعنوان دو همسایه که دارای دیدگاههای مشترک در قبال مسایل سیاسی، منطقهای و جهانی هستند، میتوانند با استفاده از ظرفیتهای خود، الگویی از همکاریهای مکمل دو کشور را به نمایش بگذارند.

وی افزود: ما معتقدیم شرایط کنونی برای گسترش و توسعه همکاری فرصت مغتنمی است تا با  کمک یکدیگر  فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه " روسیه مقتدر و ایران مستقل  دو رکن مهم ثبات منطقهای و جهانی هستند " را جامه عمل بپوشانیم.

سردار دهقان با تبیین شرایط پیرامونی جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با ایفای نقش مسئولانه خود در مبارزه با تروریسم و کمک به دولتها و ملتهای منطقه در دفاع از خود ادامه خواهد داد و در قبال تحکیم ثبات و امنیت منطقه مسئولانه عمل خواهد کرد.

وی با محکومیت شدید جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در جولان که منجر به شهادت گروهی از رزمندگان حزبالله لبنان شد، گفت: این جنایات که در تداوم اقدامات تروریستی و خونبار این رژیم در فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و حمایت های آشکار و پنهان آنان از تروریسم تکفیری  صورت میگیرد و هدفی جز بر هم زدن  امنیت منطقه و جهان را دنبال نمیکند، پرونده ننگین و سنگین جنایات جنگی این رژیم را تکمیل کرد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مسائل و مشکلات منطقه باید توسط کشورهای منطقه حل و فصل شود، گفت: دخالت طرفهای دیگر در رویدادهای منطقه، ضمن پیچیدهتر کردن شرایط، بر تداوم و افزایش بحران نیز خواهد افزود.

سردار دهقان تصریح کرد: بی تردید برای رسیدن به امنیت و آرامش پایدار در منطقه و جهان باید با عزمی جهانی ریشه های تروریسم ، خشونت و افراطگرایی را خشکاند.

وی گفت: با توجه به اینکه آمریکا و غرب سیاست فرسایش ظرفیتها و زیرساختهای استراتژیک کشورهای مستقل را هدف گرفتهاند، ایران و روسیه میتوانند با همکاری، همافزایی و فعالسازی ظرفیتهای بالقوه راهبردی با مداخلات توسعهطلبانه و زیادهخواهیهای آمریکا مقابله کنند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، اتحاد کشورهای منطقه برای مقابله با  خطر تروریسم، افراطگرایی و خشونت و ایجاد پیمانهای منطقهای برای مدیریت و مهار بحرانهای ناشی از این خطرات را ضروری دانست و افزود:  تقویت ساختارهای سیاسی، امنیتی، اقتصادی منطقهای نظیر سازمان شانگهای و ایجاد برخی ساختارهای جدید امنیتی در منطقه میتواند زمینه غلبه  بر این مشکلات  و بحرانها را فراهم کند.

سردار دهقان در پایان با تاکید مجدد بر  تقویت و گسترش  مناسبات دفاعی - نظامی میان ایران و روسیه، آمادگی کشورمان برای بسط و توسعه هر چه بیشتر این روابط اعلام کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها