وزیر کشور خبر داد؛

بازنگری ستاد ملی مقابله با کرونا در پروتکل‌های بهداشتی مراکز عمومی

«عبدالرضا رحمانی فضلی» پس از نشست کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، از بازنگری این ستاد در پروتکل‌های بهداشتی مراکز عمومی خبر داد.
کد خبر: ۳۹۰۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱ - 02April 2020

بازنگری ستاد ملی مقابله با کرونا در پروتکل‌های بهداشتی مراکز عمومیبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور، امروز (پنج‌شنبه) پس از نشست کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، اظهار داشت: این ستاد در پروتکل‌های بهداشتی مراکز عمومی بازنگری خواهد کرد.

وی افزود: در این نشست مقرر شد تا وزارت بهداشت، وزارت صمت، اصناف و اتحادیه‌ها با هم پروتکل آغاز فعالیت‌های صنوف و شاخص‌های امتیازبندی به آن‌ها برای حمایت‌ را نوشته و نظرات شخصی و تجربی و عینی این مشاغل را مورد توجه قرار دهند. 

وزیر کشور درباره زمان آغاز عادی فعالیت‌ها، گفت: این زمان مشخص نیست و وزارتخانه‌ها در این زمینه باید آمادگی‌های خود را داشته باشند.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: بازفعالیت حوزه‌های مختلف به معنی کنترل بیماری نخواهد بود.

وی تصریح کرد: زمان آغاز عادی فعالیت‌ها مشخص نیست و وزارتخانه‌ها در این زمینه باید آمادگی‌های خود را داشته باشند.

وزیر کشور افزود: برای اجرا و نظارت هم سازوکار‌های پیش‌بینی و اجرای آن به بحث و بررسی گذاشته شد و یک سری فعالیت‌های دیگر که عمومی هستند مانند حرم‌ها، ​ نماز‌ها، ورزشگاه‌ها و سایر جا‌هایی که برای تراکم جمعیتی هستند، مقرر شد تا پروتکل‌هایی مشخص شود که تأیید شد و بازنگری انجام گرفت. 

وی خاطرنشان کرد: از دوستان ما به عنوان متولیان این امر در ستاد نماز جمعه کمک گرفته شد و ان‌شاءالله بعد از تصمیم‌گیری ستاد ملی و لحاظ کردن این شرایط بتوانیم فعالیت‌ها را به صورت بیشتری داشته باشیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه فعالیت مشاغل مختلف با سه اولویت‌بندی امتیازبندی شده است، افزود: فعالیت مشاغل با سه اولویت‌بندی ریسک پایین، ریسک متوسط و ریسک بالا و با شاخص‌هایی امتیازبندی شده است.

وی گفت: فاصله‌اندازی اجتماعی و فیزیکی تا اطمینان‌بخشی کامل درباره رفع نگرانی کرونا ادامه می‌یابد. 

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار