حماس:

بازداشت شهروندان فلسطینی در عربستان توجیهی ندارد

رئیس بخش اطلاع‌رسانی حماس در خارج از فلسطین تأکید کرد که بازداشت شهروندان فلسطینی در عربستان، هیچ توجیهی ندارد و آن‌ها باید آزاد شوند.
کد خبر: ۳۹۰۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳ - 03April 2020

بازداشت شهروندان فلسطینی در عربستان توجیهی نداردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «رأفت مره» رئیس بخش اطلاع‌رسانی حماس در خارج از فلسطین بار دیگر خواستار آزادسازی زندانیان فلسطینی در بند زندان‌های عربستان سعودی شد.

مره به خبرگزاری آناتولی گفت که مسئولان سعودی باید «محمد الخضری» مسئول جنبش حماس در عربستان و دوستانش را آزاد کنند؛ زیرا الخضری بیش از ۸۰ سال سن دارد و به چند بیماری مبتلاست.

وی تأکید کرد که «تا پیش از حلول ماه مبارک رمضان، برای پایان یافتن فوری این پرونده، بر روی عقل و منطق مسئولان پادشاهی [سعودی]حساب باز کرده‌ایم».

این مسئول فلسطینی خاطر نشان کرد، جنبش حماس به همراه همه گروه‌های فلسطینی، نهاد‌های حقوقی و بشردوستانه و خانواده‌های زندانیان، از نزدیک، پیگیر این پرونده هستند.

مره ضمن درخواست آزادسازی تمامی زندانیان فلسطینی، تصریح کرد، بازداشت شهروندان فلسطینی در عربستان، هیچ توجیهی ندارد.

وی ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت سلامت زندانیان فلسطینی در عربستان با توجه به شیوع ویروس کرونا، گفت که مسئولان حماس، «نمی‌توانند اطلاعات دقیقی درباره وضعیت آنان در زندان‌ها به دست آورند».

این مسئول حماس، علت این بی‌خبری از وضعیت زندانیان فلسطینی را سیاست سانسور خبری عنوان کرد که مسئولان سعودی نسبت به زندانیان اتخاذ کرده‌اند.

مره خبر داد که حماس طی ماه‌های گذشته با طرف‌های منطقه‌ای تماس گرفته تا از وضعیت زندانیان فلسطینی اطلاع یابد و درخواست آزادی آنان را مطرح کند، ولی راه به جایی نبرده است.

وی در پایان تصریح کرد که حماس چند بار، از طریق چند کانال، مستقیماً به مسئولان سعودی پیام داد، ولی هنوز مسئولان سعودی، پاسخی به این پیام‌ها نداده‌اند.

مراکز حقوق بشری می‌گویند که عربستان سعودی، ۶۰ فلسطینی را بدون هیچ دلیلی بازداشت کرده و ریاض تا کنون، هیچ واکنشی به این مسئله نداشته است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها