علی اکبر‌های استان چهارمحال و بختیاری

شهیدان «احمد قاسمی کرانی» و «محمد‌حسن قاسمی اشکفتکی» دو نمونه از علی اکبر‌های استان چهارمحال و بختیاری هستند که جان خود را در راه حفظ حریم اهل بیت (ع) تقدیم کردند.
کد خبر: ۳۹۰۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵ - 05April 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، یازدهم شعبان را به واسطه ولادت حضرت علی اکبر(ع) روز جوان نام نهاده‌اند. بنا به روایتی فرزند برومند امام حسین (ع) در قیام کربلا ۲۶ سال داشتند؛ شجاعت، بصیرت دینی و سیاسی، پیروی از امام زمان و غیرت مثال زدنی، برخی از ویژگی‌ها و خصایل اخلاقی بارز این حضرت است که ایشان را به عنوان الگویی برای جوانان طالب حق در سراسر دنیا تبدیل کرده است. جوانانی که این دنیا را معبری برای رسیدن به دنیای جاویدان و عاقبت‌بخیری می‌دانند و چه عاقبت‌ بخیری بهتر از شهادت.

با شروع بحران در سوریه و بالا رفتن تنش در این کشور و به تبع آن به خطر افتادن حریم آل الله جوانانی بودند که با اقتدا به شبه پیامبر (ص) تکلیف را در دفاع و حفظ این حریم دانستند و عازم جبهه مقاومت شدند.

شهیدان «احمد قاسمی کرانی» و «محمد‌حسن قاسمی اشکفتکی» دو نمونه از علی اکبر‌های استان چهارمحال و بختیاری هستند که جان خود را در راه حفظ حریم اهل بیت (ع) تقدیم کردند.

احمد برای رفتن به سوریه اصلا به‌صورت احساسی تصمیم نگرفت

«محمد قاسمی کرانی» برادر شهید احمد قاسمی کرانی در گفت‌‌وگو با خبرنگار دفاع پرس با اشاره به اینکه احمد قاسمی مسئول نیروی انسانی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد شهر مجلسی اصفهان بود، اظهار داشت: احمد در ارتباطش با دیگران دیوار و حائلی قرار نمی‌داد، مثلاً بگوید این لباس و تیپش به ما بسیجی‌ها نمی‌خورد، نه؛ اصلاً این‌طور نبود.

به‌عنوان نمونه یکی از دوستانش که برای تشییع جنازۀ احمد از شیراز آمده بود گفت: «احمد خیلی از عقایدم را تغییر داد و من به‌واسطه او وارد بسیج شدم».

وی با بیان اینکه از لحاظ خصوصیات اخلاقی می‌توانیم شهدای مدافع حرم را مقیاس کوچکی از سردار سلیمانی بدانیم ادامه داد: با توجه به اینکه برادرم از من ۱۲ سال کوچک‌تر بود ولی من همیشه به عنوان یک پشتیبان محکم به او نگاه می‌کردم و  نه تنها برای من، بلکه برای کل خانواده یک پشتیبان حساب می‌شد.

برادر شهید تصریح کرد: احمد از نوجوانی فعالیتش را به صورت جدی در بسیج آغاز کرده بود و در این راه پایه اعتقاداتش مستحکم شد. احمد برای رفتن به سوریه اصلا احساسی تصمیم نگرفت و حتی زمانی که می‌خواست اعزام شود در مقطع کارشناسی ارشد هم قبول شده بود.

قاسمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان ما به صورت مستقل برای سوریه اعزام نداشت، با یکی از دوستانش که در بهبهان سرباز بود ارتباط برقرار کرد و از آنجا عازم جبهه مقاومت شد.

شجاعت محمدحسن از همان کودکی هویدا بود

«منصور قاسمی اشکفتکی» پدر شهید محمدحسن قاسمی اشکفتکی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در شهرکرد با بر شمردن صفات و خصوصیات این شهید ابراز داشت: ولایتمداری و مسئولیت پذیری دو ویژگی شاخص محمد‌حسن بود، هیچ‌گاه روضه‌اش ترک نمی‌شد و عاشقانه برای امام حسین(ع) سینه می‌زد.

پدر شهید با اشاره به لحظه شهادت فرزندش عنوان کرد: شجاعت محمدحسن از همان کودکی هویدا بود و نحوه شهادتش این شجاعت را بیشتر هویدا کرد. به گفته همرزمان شهید، زمانی که جبهة النصره در حال نزدیک شدن به آمبولانس بوده، فرزندم برای آوردن بی‌سیم و سلاح به آمبولانس برمی‌گردد و در حین برگشت نزدیک به 30 گلوله به بدنش اصابت می‌کند و با این حال به حرکتش ادامه می‌دهد تا آن که گلوله‌ای به سرش برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه شهید محمدحسن قاسمی اشکفتکی مسئول بیمارستان صحرایی در جنوب حلب و متخصص بیهوشی اتاق عمل بود گفت: 3 هزار نفر برای اعزام به سوریه قبل از محمدحسن در صف انتظار اعزام بودند، او وقتی آماده حضور در راهپیمایی اربعین می‌شد با انصراف یکی از همکارانش خیلی ناگهانی عازم سوریه شد و با من تلفنی خداحافظی کرد.

قاسمی اشکفتکی در پایان خاطرنشان کرد: برای اعزام محمدحسن به سوریه مشکلی نداشتم و حتی اگر شرایط برای خودم هم محیا بود، اعزام می‌شدم.

«محمدحسن قاسمی اشکفتکی» اولین شهید مدافع حرم جامعه پزشکی در سن 26 سالگی و در حالی که 30 گلوله به بدنش اصابت کرده بود در جنوب حلب حین انتقال مجروحین به شهادت رسید. پیکرش بعد از چهار ماه در گلزار شهدای شهرکرد به خاک سپرده شد.

بسیجی «احمد قاسمی کرانی» در حالی که جز پنج داوطلب اولیه ورود به شهرک زیتان سوریه بود که پس از ورود به این شهر در بامداد 16 آذر 1394 از پهلو چپ مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در سن 25 سالگی به فیض شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها