حماس:

هیچ خبری از آزادی اسرا و کاهش محاصره غزه نیست

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین گفت که رژیم صهیونیستی هیچ اهمیتی به درخواست‌ها برای کاهش محاصره غزه و آزادی اسرا در شرایط شیوع ویروس کرونا نداده است.
کد خبر: ۳۹۰۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶ - 05April 2020

هیچ خبری از آزادی اسرا و کاهش محاصره غزه نیستبه گزارش گروه بین‎الملل دفاع‎پرس، «خالد القدومی» نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در ایران گفت که هیچ نشانه‌ای از پاسخ رژیم صهیونیستی به طرح «یحیی السنوار» رهبر حماس در نوار غزه درباره مبادله اسرا با اسرائیل وجود ندارد.

القدومی در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: «هدف حماس از طرح این پیشنهاد جلب توجه جهانیان به مسئله اسرای فلسطینی بود که دشمن اسرائیلی اصلا منصفانه و انسانی با آن برخورد نمی‌کند به خصوص از زمانی که ویروس کرونا در فلسطین اشغالی شیوع یافته است».

وی افزود: «دشمن اسرائیلی زندانیان جنایتکار را که برای جامعه خطرناکند آزاد می‌کند، اما همین کار را با اسرای فلسطینی که زندانی سیاسی هستند انجام نمی‌دهد».

نماینده حماس در ایران تاکید کرد: «اسرائیل هنوز همان شروطی را که برای آزادی اسرای فلسطینی در قبال آزادی شالیت در سال ۲۰۱۱ مطرح کرده بود حالا هم برای همان اسرا که مجددا بازداشتشان کرد مطرح می‌کند».

هفته گذشته «نفتالی بنت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، ارائه کمک به نوار غزه برای مقابله با ویروس کرونا و آزادی برخی اسرا را منوط به پس‌گیری جنازه دو نظامی مفقود در غزه عنوان کرد.

«یحیی السنوار» رئیس دفتر حماس در غزه در واکنش به اظهارات نفتالی بنت هشدار داد که اگر اوضاع مبتلایان به کرونا در نوار غزه بدتر شود، نفس ۶ میلیون صهیونیست را خواهند برید.

به گزارش العربی الجدید، رژیم صهیونیستی هم به تازگی با مصر در این باره مشورت کرده که آیا امکان مذاکره مجدد درباره تبادل اسرا در مقابل کمک‌های غذایی و پزشکی به غزه و آزادی اسرای سالخورده و زنان فلسطینی بدون رعایت مطالبه حماس درباره آزادی برخی اسرا، وجود دارد یا خیر.

منابع آگاه امکان نهایی کردن تبادل توافق اسرا در برهه فعلی را بعید دانستند و اعلام کردند، هدف اظهارات السنوار کم کردن از فشار‌های معیشتی نوار غزه بوده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار