دستمالچیان:

تحرکات اخیر آمریکا در عراق برای فریب افکار عمومی این کشور است

دیپلمات پیشین کشورمان با اشاره به تحرکات اخیر آمریکا در عراق گفت: در حال حاضر دولت آمریکا در پازل جنگ روانی خود در عراق سه هدف عمده را برای فریب افکار عمومی دنبال می‌کند.
کد خبر: ۳۹۰۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ - 06April 2020

تحرکات اخیر آمریکا در عراق برای فریب افکار عمومی این کشور استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، احمد دستمالچیان در خصوص تحرکات اخیر نظامی آمریکا در عراق اظهار داشت: هدف اول آمریکایی‌ها از جابجایی‌ نیروهای خود این است که با افکار عمومی مردم عراق مواجه نشوند؛ چرا که مردم این کشور خواهان خروج هرچه زودتر نیروهای نظامی دولت واشنگتن از عراق هستند. از طرف دیگر آمریکایی‌ها نیروهای خود را به پایگاه‌های مجهزتر منتقل کرده‌اند تا این نیروها را متمرکز و جمع و جور کنند و اگر دچار ضرباتی شدند راحت‌تر بتوانند از خود دفاع کنند و کمتر آسیب ببینند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه در پی شیوع بحران گسترده کرونا در آمریکا و عدم مدیریت صحیح این موضوع از سوی ترامپ در حال حاضر این مسئله به چالش بزرگی برای رئیس جمهور آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری تبدیل شده است و این موضوع می‌تواند بر نتایج انتخابات این کشور تاثیر بگذارد، تصریح کرد: در همین راستا دولت واشنگتن برای انحراف افکار عمومی آمریکا به دنبال مطرح کردن یک بحران ثانوی با محوریت موضوع عراق در رسانه‌های این کشور است تا از فشار افکار عمومی مردم آمریکا در ارتباط با موضوع ویروس کرونا خارج شده و اجازه ندهد این ویروس و تبعات آن برنتایج انتخابات پیش رو در آمریکا تاثیر جدی بگذارد.

دستمالچیان در ادامه گفت: به نظر می‌رسد دولت آمریکا به دنبال این است که با فشار روانی کاندیدای مورد نظر خود برای نخست وزیری عراق را که به صورت غیرقانونی از سوی برهم صالح، رییس جمهور این کشور پیشنهاد شده است به نیروهای سیاسی در عراق از جمله پارلمان این کشور تحمیل کند.

وی با تاکید بر اینکه تحرکات اخیر آمریکا در عراق در راستای یک عملیات روانی برای تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی است، ادامه داد: وقتی تمام دنیا از جمله خود مردم آمریکا درگیر کرونا هستند و از این ویروس زخم خورده‌اند و از طرف دیگر نیروهای نظامی آمریکا در داخل و خارج از این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند، اظهارات مقامات آمریکایی برای انجام یک عملیات بزرگ در عراق مطابق با واقعیت‌های عقلی و نظامی نیست. البته ممکن است که آنها اقدام به انجام یک عملیات محدود و کوچک به مانند گذشته کنند ولی این موضوع نیز بر خلاف منافع آمریکایی‌هاست. چرا که افکار عمومی مردم عراق را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها