یادداشت/

آغاز «جهش تولید» با احیای کارگاه‌های کوچک و آسیب‌دیده از کرونا

سال جدید درحالی ازسوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام «جهش تولید» انتخاب شده است، که برای تحقق این شعار مسئولان و مخصوصا دستگاه‌های مرتبط باید برنامه‌هایی جدی و مدون از همین ابتدای سال داشته باشند و در گام نخست تولیدی‌ها و کسب و کار‌های کوچکی که از ویروس کرونا آسیب دیده‌اند را حمایت و احیا کنند.
کد خبر: ۳۹۰۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۵:۲۰ - 08April 2020

جهش تولید با احیای کارگاه‌های کوچک و آسیب دیده//////////گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس- میثم بشیرنژاد؛ شیوع ویروس کرونا در چندماه اخیر به نوعی زندگی مردم جهان را تحت الشعاع خود قرار داد و حتی می‌توان گفت مختل کرد. در ایران نیز و از ابتدای اسفند سال گذشته کشور درگیر ویروس مهلک کرونا شد و متاسفانه شب عید، تعداد زیادی از کسب و کار‌ها تعطیل شدند و بسیاری از خانواده‌ها آسیب جدی اقتصادی و اجتماعی دیدند.

سال جدید درحالی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام «جهش تولید» انتخاب شده است، که برای تحقق این شعار مسئولان و مخصوصا دستگاه‌های مرتبط باید برنامه‌هایی جدی و مدون از همین ابتدای سال داشته باشند و در گام نخست تولیدی‌ها و کسب و کار‌های کوچکی که از ویروس کرونا آسیب دیده‌اند را حمایت و احیا کنند.

ویروس منحوس کرونا خیلی از کسب و کار‌ها را کساد کرد و خیلی‌ها از صنف‌ها هم برای برخاستن مجدد نیاز به حمایت و کمک جدی دارند، که دوباره خود را پیدا کنند. 


یک همدلی و همبستگی اکنون در جای جای دنیا برای شکست کرونا به وجود آمده است که فارغ از بازی‌های سیاسی برخی دولتمردان اتفاق خوبی است که نوید روز‌های بهتر برای مردمان جهان را می‌دهد.

حضور بسیاری از شخصیت‌های مطرح سیاسی، فرهنگی و ورزشی در دنیا و حمایت از بیماران کرونایی برای بازگشت به زندگی عادی و اختصاص دادن مبالغ قابل توجه برای کمک به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نشان از اهمیت این موضوع دارد که برای مقابله با کرونا و به زانو درآوردنش باید آستین‌ها را بالا زد و بیش از هر چیز دیگری به نگاه انسان دوستانه نیاز است. 

اهمیت این موضوع و عزم جدی جهانی که در رابطه با آسیب دیدگان کرونا مشاهده می‌شود، به ما هم این تلنگر را می‌دهد که در این روزهای سخت و نفسگیر کمک حال همدیگر باشیم. چرا که داستان زندگی این روزهای مردمانمان مصداق شعر معروف سعدی شیرین سخن است که:

بنی آدم اعضای یک پیکرند                  که در آفرینش زیک گوهرند

چو عضوی به درد آورد روزگار               دگر عضوها را نماند قرار

این که در این چند ماه شیوع ویروس کرونا اقتصاد دنیا را تحت تاثیر خود قرار داد و  اکثر کسب و کارهای اقتصادی را تحت تاثیر خود قرار داد واضح و مبرهن است. در جامعه ما هم متاسفانه بخش عظیمی از فعالیت های اجتماعی و اقتصادی و... دچار خسران و زیان شدند، که تبعات آن شاید تا مدتها برجای بماند. 

با توجه به اینکه خیلی از کارگرها، کارفرماها و صنایع کوجک و بزرگ در این بین متحمل خساراتی شده‌اند، جا دارد با تدبیر بهتری، با عنایت به اینکه امسال، به نام سال «جهش تولید» از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نامگذاری شده است، هم مسئولان اهتمام بیشتری برای دستگیری از افراد آسیب دیده و کسب و کارها و تولیدی های کوچک داشته باشند، که با کمک‌های مادی و معنوی و در اختیار گذاشتن تسهیلات مجال تنفس تازه به آنها بدهند و دیگر اینکه کارخانجات و کارگاه‌های بزرگ که کمتر تحت تاثیر کرونا قرار گرفته‌اند و هنوز سفت و محکم روی پای خود ایستاده‌اند، جرخه تولید صنایع کوچک و نیاز به حمایت را زیر چتر خود بگیرند که بتوان شعار امسال را در عمل عملیاتی کرد.

یادمان باشد، همانطور که ملت ایران در آزمون های بزرگ از جمله دوران پر افتخار هشت سال دفاع مقدس سربلند بیرون آمدند، در این مسیر و امتحان بزرگ هم سرافراز خواهند شد، امروز همه باید در این شرایط ظالمانه‌ی تحریم‌ها که غرب به سرکردگی آمریکا جولان می‌دهد و در این روزگاری که بسیاری از مردم با عزت نفس صورت خود را با سیلی سرخ نگه می‌دارند. باید همه دغدغه همدیگر را داشته باشند و مخصوصا افرادی که توانمندی و بضاعت مالی بیشتری دارند، دراین قصه پر غصه دستی را بگیرند که منجر به سقوط یک خانواده و به دنبال آن جامعه نباشد. چرا که همه چیز زنجیروار به هم مرتبط است و اگر بخواهیم حال دلمان خوش باشد، باید جامعه پیرامون‌مان هم در رنج و مصیبت حداقل‌ها نباشد. 

به هرحال با یک یا علی گفتن در این ماه پر برکت و در آستانه نیمه شعبان و نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، باید آستین‌ها را بالا زد و به مدد صاحب این روزها، مهدی موعود (عج)، همه پای کار بیایند، مخصوصا هنرمندان و ورزشکاران متعهد و تک تک افراد از هر طیف و گروهی که دغدغه جامعه، دغدغه آنهاست، حضور پررنگشان می تواند بارقه‌های امید را در دل کارگر، تولیدکننده و بازاری زنده کند. برای رسیدن به جهش تولید باید کسب و کارهای کوچک را احیا کرد، روحیه و کار جهادی را در تک تک افراد جامعه تزریق کرد که انشاالله بزودی و پس از شکست کرونا و فراموش کردن همه تلخکامی‌ها اتفاقات خوب و خوشی برای مردم درسال جدید رقم بخورد. 

انتهای پیام/102

نظر شما
پربیننده ها