سی‌بی‌اس:

بیمارستان‌های آمریکا به دلیل بی‌پولی کارکنانشان را خانه‌نشین کرده‌اند

یک رسانه آمریکایی گزارش داده برخی از بیمارستان‌های این کشور به دلیل کمبود منابع مالی کارکنانشان را مجبور کرده‌اند در خانه بمانند.
کد خبر: ۳۹۰۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰ - 06April 2020

بیمارستان‌های آمریکا به دلیل بی‌پولی کارکنانشان را خانه‌نشین کرده‌اندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، در شرایطی که آمریکا به گفته رئیس‌جمهور این کشور، «دونالد ترامپ» در آستانه ورود به «سخت‌ترین هفته» از لحاظ شیوع بیماری موسوم به «کووید-۱۹» است یک گزارش حاکی است برخی بیمارستان‌ها مجبور شده‌اند به دلیل کمبود منابع مالی، کارکنان خودشان را خانه‌نشین کنند.

پایگاه خبری سی‌بی‌اس امروز دوشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد برخی از بیمارستان‌های آمریکایی کارکنانشان را در این شرایط مجبور کرده‌اند در خانه بمانند.

سی‌بی‌اس در این گزارش نوشته است: «در گیر و دار بحران کرونا، بسیاری از بیمارستان‌ها در سراسر آمریکا ناگهان با کمبود درآمد مواجه شده‌اند. این اتفاق، در پاره‌ای از موارد به معنای اعطای مرخصی به کارکنان، درست در زمانی است که اوضاع همه‌گیری بیماری رو به وخامت است.»

در ایالت «فلوریدا»، مدیران بیمارستان «Jackson Memorial» می‌گویند مجبور شده‌اند حقوق کارکنانشان را کاهش دهند و از شمار دیگری از کارکنان هم خواسته شده به دلیل فشار مالی روی بیمارستان موقتاً به مرخصی بروند.

«آنگلا فرشلی فیرچایلد»، یکی از کارکنان این بیمارستان می‌گوید دریافت ایمیلی با این مضمون که او باید به مرخصی یک هفته‌ای برود او را شگفت‌زده کرده است.

وی به سی‌بی‌اس می‌گوید: «ما را ملزم کرده‌اند به مرخصی برویم. منظورشان را نمی‌فهمم، چون همه جای کشور الان دارند دنبال پرستار می‌گردند.»

سی‌بی‌اس نوشته اثرات گسترده اقدامات برای مبارزه با بحران ویروس کرونا در آمریکا در حال لطمه زدن به بیمارستان‌های سراسر این کشور است. بیمارستان بوستون موقتاً حدود ۷۰۰ نفر از کارکنانش را به مرخصی فرستاده است. یک مرکز پزشکی در «ساراسوتا»، واقع در ایالت فلوریدا گفته درآمدش در ماه مارس ۱۶ میلیون دلار کاهش یافته است. این مرکز برخی از کارکنانش را به مرخصی فرستاده و ساعات کار برخی دیگر را کم کرده است. در برخی از بیمارستان‌های دیگر هم وضع به همین منوال است.

این در شرایطی است که گزارش‌ها حاکی است با آنکه هنوز شیوع «کووید-۱۹» در آمریکا به نقطه اوج خود نرسیده، سه چهارم بیمارستان‌های این کشور درگیر درمان بیماران مبتلا به آن شده‌اند.

«کووید-۱۹» نامی است که سازمان جهانی بهداشت برای بیماری ایجادشده در اثر ورود ویروس «SARS-Cov-۲» یا «کرونای جدید» به بدن انسان در نظر گرفته است.

طبق گزارش پایگاه خبری «پولیتیکو» گزارش تحقیقی یکی از نهاد‌های زیرمجموعه دولت فدرال آمریکا نشان می‌دهد که سه چهارم بیمارستان‌های این کشور درگیر درمان بیماران مبتلا به این ویروس هستند.

دفتر بازرسی کل وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا در این گزارش که قرار است تا ساعاتی دیگر منتشر شود هشدار داده طیف گسترده‌ای از مشکلات باعث شده‌اند آمریکا با مشکلاتی در درمان این بیماری مواجه شود. این مشکلات مواردی نظیر انجام تست‌های ناکافی، کندی در گزارش نتایج، کمبود تجهیزات ایمنی، کمبود دستگاه‌های تنفس مصنوعی و ... را شامل می‌شوند.

«آنا مکسول»، معاون بازرس کل وزارت بهداشت آمریکا گفت: «نوعی اثر دومینو در اینجا وجود دارد. این چالش‌ها با یکدیگر تعامل کرده و اوضاع را وخیم‌تر می‌کنند.»

این گزارش فدرال بر اساس تحقیقات تلفنی از ۳۲۳ بیمارستان در سراسر آمریکا بین تاریخ‌های ۲۳ تا ۲۷ مارس انجام شده است. پولیتیکو نوشته با اضافه شدن روزانه صد‌ها بیمار جدید به مبتلایان در هر روز اوضاع برای ۶۰۰۰ بیمارستان در سراسر آمریکا وخیم‌تر شده است.

در این گزارش آمده بیمارستان‌ها مهم‌ترین چالش پیش رو را آزمایش بیماران و مراقبت از آن‌ها و همچنین ایمن نگاه داشتن کادر درمان در روز‌های آینده و با شدت گرفتن موارد ابتلا می‌دانند.

ماکسول گفت: «این احتمال وجود دارد که همه بیمارستان‌ها در آمریکا مجبور شوند با این بیماری درگیر شوند.»

تازه‌ترین آمار‌ها از آمریکا حاکی است شمار کل مبتلایان به کرونا در این کشور به ۳۳۷۶۲۰ نفر رسیده و با فوت حداقل ۱۱۴۷ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته مجموعاً ۹۶۴۳ نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به این ویروس جانشان را از دست داده‌اند.

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود.

چهار گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد. در حال حاضر بیش از ۱۲۰۰۰۰۰ نفر در دنیا به این ویروس مبتلا شده و ۷۰۵۶۷ نفر بر اثر آن جان باخته‌اند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها