کارشناس مسائل سیاسی:

ساختار تحریم‌ها مهمترین دستاورد آمریکا در سیاست خارجی است

«ابوالفضل ظهره وند» با بیان اینکه ساختار تحریم مهمترین دستاورد آمریکا در سیاست خارجی است، گفت: امروز ترامپ به عنوان مهمترین و تنها ابزار برای فشار به ایران از تحریم‌ها استفاده می‌کند و به همین جهت تحریم‌ها علیه ایران را لغو نمی‌کنند.
کد خبر: ۳۹۰۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳ - 07April 2020

ساختار تحریم‌ها مهمترین دستاورد آمریکا در سیاست خارجی استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «ابوالفضل ظهره‌وند» دیپلمات با سابقه کشور و کارشناس مسائل سیاسی در خصوص بی‌اعتنایی آمریکا به لغو تحریم‌های ایران در فضای بحران کرونا و رفتار غیر بشری مسئولان کاخ سفید، با تصریح بر اینکه ساختار تحریم مهمترین دستاورد آمریکا در سیاست خارجی است، اظهار داشت: تحریم‌ها بسیار قبل از دوران ترامپ و اوباما کلید خورده است و امروز نیز ترامپ به عنوان مهمترین و تنها ابزار برای فشار به ایران از تحریم‌ها استفاده می‌کند و به همین جهت تحریم‌ها علیه ایران را لغو نمی‌کنند.

وی اشاره کرد: امروز شاهد تغییراتی در بازار‌های اقتصادی در سطح جهان هستیم از جمله اینکه عرضه بر تقاضا غلبه پیدا کرده و شاهد یک نوع رکود هستیم و در چنین شرایطی آمریکایی‌ها فکر می‌کنند به هر اندازه عقب نشینی انجام دهند، باعث ضربه خوردن ساختار تحریم‌ها می‌شود.

این دیپلمات با سابقه کشور از دروغ گویی‌های آمریکا در این روز‌ها گفت و اظهار کرد: آن‌ها دائما ادعا می‌کنند دارو و غذا تحریم نیستند و با ادبیاتی زشت عنوان کردند ایران تاکنون درخواست مجوز برای واردات غذا و دارو نکرده است.

وی ضمن اشاره به عملکرد مثبت ایران در مقابله با ویروس کرونا عنوان کرد: وقتی عملکرد ایران در مبارزه با کرونا را با ایتالیا و کشور‌های اروپایی و همچنین آمریکایی‌ها مقایسه می‌کنیم و همچنین شرایط تحریمی ایران را نیز مورد توجه قرار دهیم، متوجه می‌شویم جمهوری اسلامی ایران در این زمینه موفق بوده است.

ظهره وند بیان کرد: در مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌ای صادر شد که بر اساس آن باید هم بستگی و همکاری بین المللی برای مبارزه با کرونا مورد توجه قرار گیرد. روسیه نیز پیش نویس قطعنامه‌ای را آماده کردکه بر اساس آن، تحریم کشور‌ها از جمله ایران باید با توجه به شرایط لغو شود که البته آمریکایی‌ها با آن مخالفت و وتو کردند.

این کارشناس مسائل سیاسی درباره اثرات شیوع کرونا و آمار زیاد آن در آمریکا بر انتخابات این کشور گفت: شیوع کرونا یکی از بدشانسی‌های ترامپ است، زیرا در حوزه سیاست خارجی دستاوردی نداشته است و تنها دستاورد آن‌ها در خصوص مذاکره با طالبان بود که به بن بست خوردند. تنها دستاورد ترامپ در سیاست داخلی بود که عنوان می‌کرد در جنگ تجاری با چین و دیگر کشورها، توانسته است تحریم را در اقتصاد آمریکا ایجاد کند، اما در حال حاضر در این کشور ۲۶ میلیون بیکار وجود دارد و با وجود کرونا کارنامه ترامپ منفی خواهد بود.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار