مسئول بسیج حامعه زنان استان لرستان مطرح کرد؛

تولید روزانه ۳۰ هزار ماسک توسط بانوان بسیجی

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت ابوالفضل استان لرستان گفت: روزانه ۳۰ هزار ماسک توسط بانوان بسیجی تولید می‌شود.
کد خبر: ۳۹۱۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹ - 09April 2020

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، «مریم سپهوند» مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان در جمع خبرنگاران درباره اقدامات و فعالیت‌های خواهران بسیجی در زمینه ویروس کرونا، اظهار داشت: اقدامات زیادی توسط بسیج جامعه در مبارزه با کرونا صورت گرفته است از جمله این اقدامات تولید روزانه ۳۰هزار دوخت ماسک توسط خواهران بسیجی برای کادر درمانی بیمارستان‌های استان است.

وی تصریح کرد: ۶۳ کارگاه تولید ماسک توسط بسیج جامعه زنان راه‌اندازی شده است که به طور مستقیم ۴۰۱ نفر خیاط در این کارگاه‌ها فعالیت دارند.

مسئول بسیج حامعه زنان افزود: زنان سرپرست خانوار در واحدهای تولیدی ماسک جامعه زنان جهت حمایت مالی و معیشتی از خانواده‌های این عزیزان بکارگیری شدند.

وی به طرح غربالگری بیماری کرونا توسط بسیجیان اشاره کرد و افزود: طرح غربالگری با حضور ۵۱۹ نفر خواهر بسیجی با مشارکت علوم پزشکی استان و بسیج جامعه زنان استان اجرا شد.

سپهوند گفت: یک دوره آموزشی سه روزه احکام و آیین غسل و کفن برای خواهران جهت بیماران کرونایی برگزار شد که در این دوره ۹۸ نفرخواهر بسیجی آموزش دیدند.

سپهوند بیان داشت: پک سلامت شامل ماسک ، ژل، مواد ضدعفونی کننده و همچنین مواد خشکبار توسط خیرین و بسیجیان و کارگروه مشاوره تهیه ودر مناطق آسیب دیده و حاشیه شهر توزیع شد.

وی گفت: نقاتگاه‌های ویژه بیماران کرونایی در مرکز استان راه‌اندازی شده است که این نقاتگاه‌ها برای آن دسته از بیمارانی است که از بیماری کرونا بهبود یافتند و به مدت دو هفته در این نقاتگاه قرنطینه می‌شوند.

سپهوند به دیگر اقدامات بسیج جامعه زنان استان اشاره کرد و عنوان کرد: ارائه مشاوره به خانواده‌ها در راستای مقابله با کرونا، اجرای طرح اهدای خون توسط خواهران بسیجی، اجرای طرح مشاوره توسط اساتید مشاورین اسلامی در حوزه خانواده و کودک متناسب با موضوع کرونا بود.

مسئول بسیج جامعه زنان استان گفت : یک گارگاه تولید ماسک که متعلق به بسیج جامعه زنان استان است در نظر دارد دو هزار و ۱۰۰ ماسک برای کادر درمان بیمارستان‌های استان تولید کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار