مسئول سازمان بسیج هنرمندان قم:

شبکه هنرمندان انقلابی در قالب هنر و ادب بسیج در حال شکل‌گیری است

«سیدمحمدحسن یزدی‌نژاد» گفت: شبکه‌سازی هنرمندان انقلابی در قالب شبکه هنر و ادب بسیج در حال انجام است و در سایه آن می‌توانیم به برکات بیانیه گام دوم انقلاب برسیم.
کد خبر: ۳۹۱۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸ - 09April 2020

شبکه هنرمندان انقلابی در قالب هنر و ادب بسیج در حال شکل گیری استبه گزارش دفاع‌پرس از قم، «سیدمحمدحسن یزدی‌نژاد» مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قم با گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار داشت: سالروز شهادت شهید سیدمرتضی آوینی، هفته هنر انقلاب اسلامی و روز بسیج هنرمندان را گرامی می‌داریم.

یزدی نژاد با اشاره به برخی ویژگی‌های شهید آوینی گفت: این شهید والامقام در دفاع مقدس به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفت و در خط مقدم جبهه‌های حق علیه باطل حاضر شد که ثبت و ضبط هنرمندانه رشادت‌ها و حماسه‌های جوانان و رزمندگان، اقدام ماندگار و تاریخ ساز شهید آوینی است

وی با بیان اینکه امروز هنرمندان بسیجی درخط مقدم جنگ نرم دشمن قرار دارند، افزود: جوانان ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند الگو‌های وارسته هستند و شهید آوینی مظهر هنرمند بسیجی متعهد است.

یزدی‌نژاد افزود: هنرمند بسیجی بر خود وظیفه می‌داند هنر خویش را برای احیای ارزش‌های اسلام ناب محمدی (ص) و تحقق آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و اجرای فرامین رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی به کار بگیرد.

وی تصریح کرد: شبکه‌سازی هنرمندان انقلابی در قالب شبکه هنر و ادب بسیج در حال انجام است که در صورت تحقق کامل این هدف می‌توانیم به برکات و موفقیت‌های بیشتری در راستای بیانیه گام دوم انقلاب برسیم.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان قم تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای نقش‌آفرینی هنرمندان بسیجی در حوزه فرهنگ و هنر در سازمان مرکزی بسیج هنرمندان کشور انجام شده و با توجه به پیچیدگی‌های عرصه‌های اجتماعی و ارتباطی اگر شبکه منسجم فرهنگ و هنر به ویژه شبکه هنرمندان انقلابی و بسیجی شکل نگیرد نمی‌توانیم به اهداف عالی انقلاب در این عرصه برسیم.

وی با تاکید بر اینکه باید هنر را با مسجد پیوند بزنیم تا به رشد و تکامل هنر در مساجد برسیم، افزود: دور شدن هنر به بهانه‌های مختلف از مسجد، موجب خالی شدن مساجد از هنر و تک قطبی شدن این اماکن مذهبی و اجتماعی شده است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قم با بیان اینکه بیش از ۳۵۰۰ نفر از هنرمندان استان عضو سازمان بسیج هنرمندان قم هستند، تصریح کرد: این هنرمندان در قالب ۹ رشته هنری و انجمن فرهنگی و هنری سازمان‌دهی شده و فعالیت می‌کنند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قم با بیان این که سازمان بسیج هنرمندان به دنبال کادرسازی و توانمندسازی نیرو‌های انقلابی است، افزود: بعد از آموزش به سمت تولید اثر و نقش‌آفرینی در عرصه‌های داخلی و خارجی حرکت می‌کنیم.

یزدی نژاد با بیان اینکه همه اقدامات و فعالیت‌های هنرمندان انقلابی برای مردم است، بیان کرد: استمرار عرصه هنر در انقلاب نیازمند تربیت انسان‌هایی با عیار انقلاب اسلامی است و این افتخار ماست.

وی افزود: گام دوم انقلاب یکی از ضرورت‌ها و محور‌های اصلی است که توسط رهبر انقلاب اسلامی ابلاغ شده و سازمان بسیج هنرمندان به عنوان یکی از سازمان‌های جوان کشور با توجه به اینکه مخاطب بخش قابل توجهی از بیانیه گام دوم انقلاب جوانان هستند، نقش و رسالت خود را در این بیانیه شناسایی کرده و در راستای رهنمود‌های ایشان گام برخواهد داشت.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قم خاطرنشان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی «شک نباید کرد که انقلاب به هنر نیازمند است و هنر انقلاب از آنجا که باید حامل مفاهیمی نو و قهراً ناآشنا باشد و از آنجا که باید با همه معارضه‌ها و خصومت‌هایی که هیچ انقلابی از آن مصون نیست، در گیر شود و از آنجا که باید معارف نوین را در ذهن‌ها راسخ وماندگار سازد، ناگزیر باید هنری ممتاز و فاخر و پیشرو باشد» و تحقق این مسئولیت خطیر بر عهده تک تک هنرمندان بسیجی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار