مدیر شبکه بهداشت شهرستان دیر خبر داد؛

تولید ۱۵۰ هزار عدد ماسک در شهرستان دیر

«احمد آخوندی» گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۵۰ هزار عدد ماسک در شهرستان دیر تولید، استریل و توزیع شده است.
کد خبر: ۳۹۱۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱ - 09April 2020

به گزارش دفاع‌پرس‌ از بوشهر، «احمد آخوندی» مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۵۰ هزار عدد ماسک در شهرستان دیر تولید، استریل و توزیع شده است.

وی گفت: این تعداد ماسک تولید شده به صورت استریل شده و با تعرفه کم در اختیار داروخانه‌ها و رایگان در اختیار گروه‌های هدف قرار گرفته است. 

احمد آخوندی افزود: در حال حاضر در مناطق شهری و روستایی مراکز خیریه دهیاری‌ها و فنی و حرفه‌ای در این شهرستان ماسک و دست کش تولید می‌کند و فعالیت این کارگاه‌ها تا زمانی که نیازهای مردم و کادر درمانی به ماسک و لباس‌های حفاظتی تامین شود، ادامه می‌یابد.

وی گفت: در حالت عادی افراد سالم نیاز به استفاده از ماسک ندارند مگر اینکه در اطراف فرد بیمار قرار داشته یا دارای علائم مشکوک به بیماری باشند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر یادآور شد: بیشترین عامل انتقال بیماری از طریق دست‌ها است که باید به صورت مستمر با آب و صابون شست و شو یا ضدعفونی شود.

وی با بیان اینکه بهترین راه مبارزه با ویروس کرونا در خانه ماندن است، گفت: افرادی که از ماسک استفاده می‌کنند، نباید دست آلوده را به صورت یا ماسک بزنند، چون ماسک می‌تواند عامل انتقال ویروس باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار