از سوی دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی؛

کتاب امنیت عمومی و تهدید‌های تروریستی منتشر شد

کتاب «امنیت عمومی و تهدید‌های تروریستی» به قلم محمد قنبری توسط دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی منتشر شد.
کد خبر: ۳۹۱۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱ - 12April 2020

کتاب امنیت عمومی وتهدیدهای تروریستی به قلم محمدقنبری منتشرشدبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب امنیت عمومی و تهدیدهای تروریستی به قلم محمد قنبری به نگارش درآمده و توسط دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی منتشر شد. 

نویسنده در پیشگفتار اشاره می‌کند که کشور ایران بدلیل واقع شدن در منطقه حساس خاورمیانه با تهدیدها، مخاطره‌ها، چالش‌ها و تحولات عمده‌ای در محیط امنیتی خود روبروست. واقعیت این است که محیط راهبردی ایران، از جمله امنیت ملی در معرض تهدیدهای تروریستی قرار دارد. از میان چالش‌های فراروی احساس امنیت عمومی دربرابر تهدیدهای تروریستی می‌توان به هم‌مرز بودن ایران با برخی کشورهای بی‌ثبات همسایه مانند افغانستان و پاکستان اشاره کرد که نقش بسزایی در تهدیدهای تروریستی در کشور ایران دارد.

این کتاب از چهار فصل تشکیل شده که به موضوع امنیت ملی و نقش تهدیدهای تروریستی در برهم‌زدن امنیت عمومی می‌پردازد. در فصل اول مفاهیم مرتبط با احساس امنیت عمومی و تهدیدهای تروریستی مطرح شده‌اند. فصل دوم به مبانی نظری دو موضوع یاد شده می پردازد درفصل سوم بحث محیط شناسی مطرح می‌شود و زمینه‌های محیطی در رابطه با دو مفهوم امنیت و تهدید بررسی می‌شود. در فصل چهارم کتاب هم جمع‌بندی و نتیجه‌گیری از مباحث کتاب آمده و در انتها یک الگوی راهبردی برای احساس امنیت عمومی در سطح ملی در برابر تهدیدهای تروریستی کشور معرفی شده است.

بخشی ازمتن کتاب

امنیت نوعی احساس آرامش و آسایش درونی قلمداد می‌شود که ازمولفه‌های فعال محیط حاصل شده و پس از ادراک ذهنی به گونه‌ای احساس درامان بودن را به وجود می آورد و احساس امنیت نوعی ادراک روانی است. براین اساس شکل گیری احساس امنیت ازلحاظ روان شناختی وابسته به شرایط محیطی و ازسوی دیگر نوع برداشت و سطوح ادراکی است.

یکی از مهمترین علل سلب شدن کرامت ذاتی انسان‌ها، نقض امنیت فردی آن‌هاست چراکه ممکن است اقدامات نقض کننده امنیت فردی منجر به سلب حیات فرد نشود و حتی آسیب جسمانی به وی وارد ننماید ولی همین اقدامات به سلب کرامت و حیثیت فرد منجر شود.

محیط شناسی تروریسم معمولا به بررسی شرایط جدید و بی سابقه‌ای می‌پردازد که مدرنیزاسیون برای شکل‌گیری و فعالیت تروریسم فراهم کرده است.

جهان امروز گرفتار دو مصیبت بزرگ است. تروریسم که مظهر اعلای آن از لحاظ دولتی رژیم صهیونیستی و از لحاظ حزبی منافقین و امثال آن‌ها هستند. یک مصیبت جهانی است و حق‌کشی دولت‌‌های مدعی زمامداری امور بشر در انکار این واقعیت، مصیبت بزرگتری است که جهان امروز با آن مواجه است. ترور را کسانی نظیر  منافقین و رژیم صهیونیستی انجام می دهند که فاقد تفکر و استدلال و اعتبار هستند.

تروریسم پدیده خطرناک و مُسری است که باید با آن مقابله کرد اما ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر مبارزه با تروریسم مورد قبول ما نیست زیرا آنها برخورد دوگانه و تبعیض‌آمیز دارند و از رفتارهای تروریستی صهیونیست‌ها و برخی گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند.

کتاب امنیت عمومی و تهدیدهای تروریستی به قلم محمد قنبری به نگارش درآمده و توسط دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی به چاپ رسیده است. جهت مطالعه نسخه دیجیتال این کتاب می‌توانید به سایت طاقچه یا کتابراه مراجعه کنید.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار