با نگاهی بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی؛

درخشش ملت ایران در یک آزمون بزرگ/ لازمه شکست قطعی «کرونا» وحدت مردم و مسئولین است

با اینکه مردمان کشور‌های غربی در ایام شیوع ویروس کرونا برای خرید اقلام بهداشتی با یکدیگر درگیر شده و به جان هم افتاده‌اند، اما به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی ملت ایران در آزمون کرونا خوش درخشید.
کد خبر: ۳۹۱۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۰ - 13April 2020

درخشش ملت ایران در آزمون کرونا/ لازمه شکست قطعی کرونا وحدت مردم و مسئولین است گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس- احسان یعقوبی؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی 21 فروردین سال جاری در سخنانی که به‌مناسبت سالروز ولادت امام زمان (عج) با مردم داشتند مطالبی را درخصوص نمایان شدن روح وحشی‌گری غرب در ایام کرونایی بیان کردند که نشان از عدم توجه غربی‌ها به جان انسان‌ها در شرایط بحرانی دارد و در حقیقت رفتار غربی‌ها در ایام کرونا مانند نوع خرید اقلام در فروشگاه‌ها پاسخی به کسانی بود که در این ایام تمام تلاش خود را انجام دادند تا فرهنگ اصیل ایرانی- اسلامی را در مقابل فرهنگ مادی‌گرای غربی تضعیف کنند. شاید بتوان گفت که موضوع کرونا با تمام سختی‌ها و ناراحتی‌هایی که برای مردم جهان داشت، اما یک نکته مثبتی هم داشت که آن‌هم، نمایان شدن روحیه واقعی غربی‌ها و عدم توجه دولتمردان آنها به جان مردم در ایام بحرانی بود.

بیش از دو ماهی می‌شود که ویروسی به نام کووید-19 یا همان کرونا مردم بیش از 200 کشور را درگیر کرده است و تاکنون بالغ بر یک میلیون و هشتصد هزار نفر به این بیماری مبتلا و بیش از 100 هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. پیچیدگی و سرعت سرایت بالای این ویروس حتی دانشمندان را نیز در تولید دارو و واکسنی خاص برای مقابله با آن ناتوان کرده و تاکنون واکسنی برای درمان قاطع بیماری کرونا یافت نشده است. همه این موارد و سردرگمی مردم جهان برای مقابله با این ویروس، نیاز جهانیان را به یک منجی بیش از پیش نمایان می کند و امروزه مردم جهان برای رهایی ازمعضلی به نام کرونا به یک امداد غیبی نیاز دارند و به این موضوع می‌اندیشند که مشکلات اساسی جهان بشریت که هیچ دولتی قادر به حل آن نیست، در نهایت به دست چه فردی برطرف خواهد شد.

در کشورهای غربی که اساس زندگی و برنامه‌های آنها مبتنی بر مادی‌گرایی است، وقتی معضلی مانند کرونا ایجاد می‌شود مشاهده می‌کنیم که مردم برای آینده خود به یکدیگر رحم نمی‌کنند و در فروشگاه‌ها برای خرید اقلام بهداشتی بیش از حد نیازشان به جان یکدیگر می‌افتند. جالب‌تر اینجاست که در کشوری مانند آمریکا که خود را در همه موارد مدعی قلمداد می‌کند، مردم با توجه به شرایط بحرانی کنونی، برای خرید اسلحه‌های مختلف صف می‌کشند و این بدان معنی است که در این کشورها موضوعی به نام ایثار و فداکاری معنی ندارد، اما به اذعان دوست و دشمن، موضوع کرونا در کشور ما به‌خوبی مدیریت شد و برنامه‌ها براساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا با دقت اجرا شده است.

این درحالی است که نوع برخورد مردم با تصمیمات اتخاذ شده ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا قابل توجه بود، به‌طوری که رهبر معظم انقلاب در سخنانی که 21 فروردین ماه سال جاری داشتند، به‌طور واضح اعلام کردند که مردم ما در آزمون کرونا خوش درخشیدند. البته بعضا به دلایل مختلفی که مردم داشته و دارند، در اجری برخی از مصوبات ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا کوتاهی‌هایی صورت گرفت اما برای مثال در روز طبیعت مردم با درک اهمیت موضوع، در خانه‌های خود ماندند و به تصمیمات وزارت بهداشت احترام گذاشتند.

همچنین کادر درمانی، پرستاران و پزشکان جان خود را برای نجات جان دیگر افراد به خطر انداختند که این اقدام پسندیده به دلیل حاکم بودن روح ایثار در کشوری اسلامی رخ داد که نمونه های این فداکاری را نه تنها در کشورهای غربی که خود را حامی حقوق انسان ها می دانند رخ نمی‌دهد بلکه برخی از پرستاران و پزشکان این کشورها برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا از سمت خود استعفا دادند که مسئولان دولتی برخی از این کشورها مجبور شدند تا پرستاران و پزشکاران را از روی جبر در بیمارستان‌ها نگه‌دارند. همه این موارد نشانه این است که روح وحشی‌گری غربی ها بیشتر از گذشته برای جهانیان نمایان شد و کرونا در این کشورها کار را به جایی رسانده است که درمان بیماران جوان دراولویت قرار دارد و به افراد مسن توجهی نمی‌شود.

لذا وقتی این مقایسه بین نحوه مواجه کادر درمانی، نیروهای مسلح، بسیج و گروه‌های جهادی و به طور کلی مردم ایران با سایر کشورها انجام می شود، در این صورت است که ارزش کار این عزیزان مشاهده و درک می‌شود. البته که نحوه بیان ارزش کار مجاهدان سلامت در کشور قابل توصیف نخواهد بود.

بشر در طول زندگی خود حوادثی مانند کرونا را به چشم دیده و با آن دست و پنجه نرم کرده است و نمونه‌های آن را نیز در ایام جنگ جهانی دوم و بمباران شیمیایی مردم ایران اسلامی در دوران جنگ تحمیلی مشاهده کردیم، لذا مسئولان دولتی، نیروهای مسلح، گروه‌های جهادی و مردم همانطور که تا به امروز با همکاری و مشارکت یکدیگر برای مقابله با موضوع کرونا تلاش کردند، از این به بعد نیز باید این مشارکت و هم‌دلی ادامه پیدا کند تا به امید خدا هرچه سریع‌تر شاهد شکست کرونا باشیم. نکته دیگر در ایام کرونا که رهبری نیز به آن اشاره داشتند، آزمونی است که همگان پیش رو داریم که مردم الحق‌و‌الانصاف به بهترین نحو ممکن عمل کردند و در حقیقت مردم ما همانطور که همواره در طول این 40 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نشان دادند که در شرایط بحرانی هم‌دل می‌شودند، در ایام کرونا نیز با وحدت کار را پیش بردند که جای تحسین دارد. امیدواریم این وحدت همچنان ادامه داشته باشد تا به طور حتمی از شر ویروس منحوس کرونا رها شویم.

ازطرفی با توجه به در پیش بودن ماه رمضان و همانطور که رهبر معظم انقلاب اعلام کردند، مردم با اینکه تجمعات مذهبی مانند سنوات گذشته در این ماه نخواهیم داشت، اما همگان دست از راز و نیاز با خدا برندارند و برای ظهور تنها منجی بشریت دعا کنند، چراکه دعا برای تعجیل در فرج امام زمان (عج)، ظهور را تسریع می‌کند. البته انتظار فرج کشیدن به معنای ساکن بودن مردم نیست بلکه همگان باید در حد توان خود محیط پیرامونی خود را برای ظهور امام زمان (عج) مهیا کنند.

لذا با توجه به شیوع ویروس کرونا و ناتوانی بشریت در درمان قطعی این بیماری و نیازمندی بشریت به یک منجی، وقت آن رسیده است که کشورهای غربی و آمریکایی‌ها به زندگی مادی‌گری خود پایان دهند و روش زندگی خود را تغییر داده و زندگی ناخدایی خود را کنار بگذارند در ادامه کمی هم به فکر مردم خود باشند تا در صورت بروز چنین بحران‌هایی بتوانند با موضوع کنار بیایند و دیگر مجبور به درگیری با یکدیگر برای خرید دستمال کاغذی و حتی صف کشیدن برای خرید اسلحه نشوند.

انتهای پیام/ 117

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار